Y
När jag var inne i ladugårdens maskinhalldel så reagerade jag på att den tjockare väggen in till djursektionen då man såg mönstret var "teglet" är.

Är detta automatiskt ett fuktproblem?

Kan det räcka att jag ordnar mer ventilation såsom öppna fönster?

Jag har problem i den sektionen med skadedjur som äter träbalkarna i taket, anticimex säger att jag måste få en mer torr luft därinne för att skadedjuren ska flytta.
Och jag tror orsaken är att jag har gammalt äckligt hö ovanför som legat där säkert sedan det gamla läckande taket fanns. Säkert med god avsikt att funka som isolering men som ger motsatt effekt.
- Ser liknande effekt på den byggnad som var isolerad med spån (+läckande tak), den är totalförstörd nu med skadedjur.

2013-07-27-20.31.40.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Redigerat:
Är det temperaturskillnad över väggen?
 
Y
Fotot är taget utanför. Inne så är det nog kyligare än ute. Brukar kännas råare iaf.
Ovanför är utomhustemperatur likt på sidorna. Eller jag vet iofs inte vad det är för temp på höet.
 
Jaha, ja då vet jag inte. Det kan bli så där om ena sidan av väggen får en mycket högre temperatur än den andra. Då driver värmen en massa fukt framför sig så att det ser ut så där på den kalla sidan.
 
Detta brukar ske om man inte slammat/rödgrundat väggen innan putsning.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.