Hej! jag undrar om någon har köpt inbyggnads ugn m varmluft, och inbyggnads micro från Älvsby. Hur mycket extra blev det? 8)
 
Kommer inte ihåg exakt pris, men vi valde att köpa ung, häll & micro själva då det blir klart billigare
 
Vi har beställt inb.ugn, micro och häll från Ä-hus och det kostar 20675kr. Ska man ha det i rostfritt får man betala ca 44500 kr men då får man kyl frys diskmarskin och fläkt i rostfritt också....man kan säkerligen komma undan billigare om man väljer att fixa det på egen hand... ;)
 
Till Rojka.Hej! Vi sitter här och undrar när ni beställde huset? När är det planerat att flytta in? Och var? Sen ang tillvalskatalogen till köket, där har vi inte fått något med rostfritt som tillval. Som ex enklaste diskmaskin med energi klass C och även den billigaste spisfläkten. Har ni fått en annan katalog än den som Älvsbyhus skickade med? ???
 
För 44 000:- får man riktigt bra grejjer om man fixar själv...... Dom tar bra betalt för tillval, men bekvämt är det ju :-/
 
Hej FamFriden

Vi beställde vårat hus för några veckor sedan, vi skall bygga i västerbotten och det rostfria paketet är tydligen något de nybörjat med.... Vi blev informerade om det rostfria först vid mötet med försäljaren.
 
Köp själva och spara pengar!
 
Det ska tilläggas att av de ca 20 000 det kostar att få inbyggnadugn, häll och inbyggnadsmicro så ingår också priset för ombyggnad av kök så att dessa passar då det är flera ändringar från standardutförande av köket, detta är vad vi fick veta av vår säljare. Vi valde först det men valde bort det igen, tog sen en spis med varmluftsugn och häll och tjänade sammanlagt ca 16000 kronor.

Jörgen och Sanije
 
Vi köper själva och skall sätta in en stomme från IKEA där ordinarie spisen står idag, sen trycker vi in varmluftsugn plus micro i skafferiet (hus HÖNER). Hoppas spara en del på detta, köpte AEG rostfria ugngrejjor. Älvsbyhus skulle ha 8000 för stomme och insats i högskåpet vid efterbeställning, helt horribelt. Hoppas att denna lösning skall bli minst lika bra men till en betydligt lägre kostnad. :)
 
Hobbysnickarn skrev:
sen trycker vi in varmluftsugn plus micro i skafferiet
Tänk på att de ordinarie hyllplanen som ingår i skafferiet är rätt klena, tveksamt om de håller för vikten på inbyggnadsugn/inb.micro, men det kanske du redan har tänkt på.

MVH//Christina.
 
sen trycker vi in varmluftsugn plus micro i skafferiet
Utan att egentligen veta men...

behöver inte inbyggnadsugn någon sorts ventilation?

Zephir
 
Jo jag har tänkt på det skall förstärka hyllpanen med ngn slags stödskena tänkte jag. Vad gäller ventilationen så tar vi den i bak kant, eller liksom mot sidan det får bli någon slags ventil där. Hoppas att det skall fungera ???
 
Hobbysnickarn skrev:
Jo jag har tänkt på det skall förstärka hyllpanen med ngn slags stödskena tänkte jag. Vad gäller ventilationen så tar vi den i bak kant, eller liksom mot sidan det får bli någon slags ventil där. Hoppas att det skall fungera  ???
Annars, byt till stadigare hyllplan på de ställen det ska stå en inb. maskin :)

MVH//Christina.
 
Jo det blir nog nya hyllpan, samt extra stabiliserings regj. Vad gäller ventilationen får man väl sätta någon slags ventil i bak/sidokant får kolla med hantverkaren.. :)
 
Det här med kök är struligt, tycker jag. Vår säljare är en arrogant herre som säger klart "Nej, det går inte". När man sedan kontaktar kontoret i Älvsbyn är de mycket smidigare. T ex detta med inbyggnadsugn mm. Det finns absolut inte, säger vår säljare. Nu ser jag att det finns fast till hutlösa priser (men det gäller väl alla till- och frånval. . .)

Usch för bilförsäljare.

PS. Är det nån som har ett slutpris på vad det går på att göra om köket själv. Sälja medföljande kyl, frys, spis, fläkt och fixa om luckorna så att det passar för inbyggnads samt köpa alla rostfria "vitvaror"?
???

Mvh Ulle-Bella.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.