Hej!
Jag behöver lite smakråd.
Vi gör i ordning ett sovrum nu och jag hade tänkt sätta pärlspont som vi har i vardagsrummet nedan.
uploadfromtaptalk1374569147245.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Men när jag rev ut den grönlaserade panelen som satt där innan dök dessa breda träplank upp!
uploadfromtaptalk1374569320136.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Vi som inreder gammalt och lantligt gick ju igång direkt men då pärlsponten redan är köpt tvekar jag lite ändå!
Vad tycker ni?
Måla träplanken vitt och behålla eller spika upp pärlsponten? :)
Planken är spikade i regelverket och utgör någon form av undertak.
Mvh
 
Jag hade målat planken som kommit fram. Vi har själva gjort så och det blir kanon! Sen beror det ju lite på hur nära rummen är. En sak att tänka på kan vara att om du har isolering ovanför taket i form av spån kan det leta sig ner och damma lite.
 
Tyvärr var det en liten bit mitt på som var lappad:thumbdown:


Får fundera lite!
Hall och tvättstuga som ligger jämte har likadan pärlspont så det blir ju enhetligt om jag fortsätter med det!
Men jag gillade verkligen dom breda brädorna...
 
uploadfromtaptalk1374581564154.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Pärlspont säger jag, planken ser ju ändå inte såå gamla ut i mina ögon iallafall, ser ganska nytt ut nästan... Plus att du får en helhet om du har sponten i alla rum
 
Tyvärr är dom nästan nya! Huset är byggt 72:sly:
 
F*n vad svårt det ska vara att bestämma sig:D
 
L
Pärlsponten
 
Ska de målas ser man ju ingen skillnad om planken är nya eller gamla...
 
Det blir pärlspont för att få ett enhetligt intryck! Jag målade 3 plank och stod i hallen och tittade och även om planken i sig blev jättebra så såg det inte bra ut ändå! Tack för input(y)
 
klokt val!

Man ser nog ganska bra om dom är 30år eller 130år gamla, sågning, kanter, roffheten och fram för allt spiken!
 
Är ett gammalt innertak ohyvlat och också lagat skall det kläs in. På med pärlsponten.
 
Nästan klart med sponten;)
 
På plats och målad! Väldigt nöjd med valet:)
uploadfromtaptalk1375339309746.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
mångstekta
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.