Som rubriken antyder fyllde två damer sina långa kjolar med med mina körsbär och blomkrukor mitt på dagen, när en kompis konfronterade dem, mitt i ett villa kvarter. Otrevlig stämning och hot från deras tre kavaljerer i den parkerade bilen intill. Dags för kameror och skyltar. Vad rekommenderas ? Skall helst lagra bilder vid rörelser och ej kosta skjortan gärna nätverksbaserat.
Kanske skulle spraya bären som är kvar med stryknin mot ohyra....
 
Tror ingen kamera i världen kan skydda dig mot detta.....:mad:
 
Och "SGOT" känns lite överilat
 
Låter som att en hagelbössa med saltskott vore något att investera i. :p
 
Se till att du har juridiskt på fötterna, dvs kameran skall bara visa din tomt, kolla vad som gäller så inte storkjolarna anmäler dig, samhället har ju en tendens att inte lyssna på det verkliga offret. Tror man måste ha fast optik för att slippa kravet på tillstånd.

Köp en inspelare som klarar 4 eller 8 kameror och täck hela tomten. Kan du täcka bra med inomhusmonterade kameror som tittar genom fönstret (antar att tanterna kommer dagtid) kan du köpa billiga IP-baserade kameror och använda en anpassad NAS som lagringsenhet, tror D-Link har en del prylar. Sätt upp skyltar.

Sedan gör du polisanmälan med filmen som bevis. Det är inget snack om att dom begår brott, allemansrätten gäller inte för trädgårdar.

Dom här människorna lever på genomsnittssvenskens oförmåga till konflikt och det enda språk dom förstår är makt. Dvs låt polisen göra jobbet. Kommer du på dom på bar gärning gäller naturligtvis att handgripligen köra bort dom och fota med mobilkameran. Har du en militant hemmafru kan hon utrustas med högrepe :).

/Anders
 
ett gäng Dobberman
 
Dom kommer nog inte tillbaka till dig... det vart ju bara bråk o tjafs.
Problemet har skjutits över till någon annan villaägare i grannskapet:mad:
 
Det är ingen som vet om dom här ljudvågsvapnen som fartygen utanför Somalia använder har nått konsumentprisklass ännu? Sedan tycker jag polisen är kärringar, använd kamera för identifiering oavsett personuppgifter och framför allt, avhys fordonen. Om polisen börjar ta fordonen i beslag för olaglig parkering/camping får det nog effekt. Bara att göra hela Tierp till en clamping zone.

/Anders
 
ullet
Rörelsevakt som slår igång vattenspridaren kanske?
 
  • Gilla
hahalj
  • Laddar…
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.