Hallo har du några bra tips & "värt att tänka på" saker nu när ett elverk skall inhandlas.. Har tittat runt lite finns ju hur många olika som helst har tänkt mig att ha det till att dra kyl,frys å nån lampa men det va innan jag tittade runt å då kan man få tre fas elverk för 6000kr men det är nått kina märke bra eller dåligt vet du.....?? HJÄLP
 
Det beror på vad du skall ha elverket till. Är det bara för att få ström när det är elavbrott eller konstant?
Jag hade först kollat hur det är med reservdelar till elverket du hittat. Är det omöjligt att få fram delar, så är det inget att satsa på.
Jag hade kollat med tex Skandinaviska Kraftprodukter http://www.skpab.se/ och sett vad de har för pris på ett lämpligt aggregat, för de leverar både små och STORA anläggningar.
 
Ja ett dieseldrivet lär ju i alla fall bli billigare, även om de är större.
 
Tack för svaren s¨å långt ...tänken med elverket är att kunna användas vid ström avbrott + att värma mitt garage vid behov....sen är det fräckt med maskiner... ;)
 
smogge skrev:
Tack för svaren s¨å långt ...tänken med elverket är att kunna användas vid ström avbrott + att värma mitt garage vid behov....sen är det fräckt med maskiner... ;)
"fräckt med maskiner" då skulle Du kollat mina, på bild visas urtypen till dagens toppventilare, drar ett elverk utan tvekan......
huven110.jpg
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.