I min jakt efter en kärra till min klippare åkte jag runt till 5 olika affärer igår, utan att få se en enda :(.
I detta läge får man alltså köpa grisen i säcken, eller?
Borde finnas nån här som stått inför samma problem.
Vad/var har ni köpt? Är ni nöjda?
 
En kompis har en sådan Clas Ohlson-kärra. Mycket prisvärd, dock kan flaket upplevas väl litet. Kan säkert modifieras ;).
Jula har också släpkärror:
Släpkärra 1002 729319 2,295.00 kr
Släpkärra LC 1700 729328 2,995.00 kr

Båda är tvåhjuliga och med tipp. Gå in på: http://www.jula.se/ Sök på släpkärra.



 
Tack för tippset om C O.
Flaket verkar dock lite litet, undrar hur mycket marginal dom har på lastvikten?
Samma kärra säljs för knappt 3000:- på annat håll.

Jula besökte jag, men den fanns ju inte uppställd så jag kunde "klämma och känna".
Hur tjock är tex plåten dom använder?
 
En annan variant är att sätta en lös 50mm kula på baken på trädgårdstraktorn och köra med det vanliga släpet.
Funkar perfekt om det inte är alltför trångt.
23.jpg
 
Jag har en från Jula, flaket är väl i minsta laget men det har jag ordnat med en uppocknedvänd kaninbur??? Handtaget fick också modifieras. Har för mig att det står att den ska klara 250 kg och det tror jag nog den gör för den känns väldigt stabil, körde grannens 4 ungar på den en hel dag och det gick bra. 895:- kostar den och den kan jag rekommendera.

Pelle
 
Att det är mycket enklare att backa med en kärra jämfört med en vagn kanske är något att tänka på inför ett köp....
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.