Absolut Daniel, däremot är riskerna med avsaknad av klyvkniv mindre i sågning med skena på skivmaterial än i övrigt och i mina ögon klart hanterbart. Att välja Bosch kan vara ett helt ok val om den antingen är billigare eller bättre passar in i något systemtänk hemma. För samma pengar och ifall man ändå inte bryr sig om l-boxx eller annat så hade jag också valt Festoolen igen, men så ser inte valen ut.

Angående E-bay så kan du tom hitta flera av de större tyska företagen (seltmann, lefeld etc) som säljare där. Då får du möjlighet till att dra momsen och handlar av en trygg firma som är van att skicka till Sverige men till bra pris. Garantin är i hela europa, jag har själv lämnat in verktyg köpta i Tyskland hos lokal handlare i Sverige för garantiärende.
 
  • Gilla
fartow
  • Laddar…
Värt att notera är att Lefeld finns både på eBay och på www.lefeld.de
De varianter av GKT som jag jämförde var billigare via webbutiken.
 
  • Gilla
fartow
  • Laddar…
Jag har läst lite om det här med klyvkniv och tänkt på det med. Men då jag inte använder sågen dagligen och kanske några få gånger om året och har redan gått över min budget för detta vill jag ta risken. Tack ändå för varning och informationen.

FredrikR: Du har rätt Lefeld webbplats är lite billigare än den billigaste jag hittat på ebay. Det verkar vara slut på lager hos dem men om jag har förstått det rätt ska det komma in nya redan idag eller imorgon. Det blir beställning där då.

Rättelse: Det står "få i lager" nu när använder Chrome för översättning :rolleyes:
 
Redigerat:
  • Gilla
FredrikR
  • Laddar…
Riktiga bra att ha och göra med enligt mina erfarenheter, kanske inte bäst på engelska, men de svarar så gott de kan. :)
 
  • Gilla
fartow
  • Laddar…
Har också bra erfarenhet av Lefeld, köpte senast en gmf 1600 som var smashad i transporten och fick med en veckas dröjsmål en ny. De svarar också snabbt på produktförfrågningar...
 
  • Gilla
fartow
  • Laddar…
Hej igen.

Beställde en i måndags hos Lefeld.de och fick sågen med boxen igår och skenan FSN 1600 idag med företagsposten.

Lefeld var inte bara billigast utan snabbt att skicka och svara på mailen. Nu ska jag hem och börja såga :) Jag tycker att huset är för stort för oss så jag ska såga det i mitten och hyra ut den ena halvan ... :D

Tack för hjälpen.
 
Hej!
Jag lånar tråden lite. Tänkte höra om Ryobis cirkelsåg är något att ha. Jula säljer ut en modell som heter EWS1266HG.

http://www.jula.se/cirkelsag-ews1266hg-1250-w-o190-mm-020062

Är den sågen värd att satsa på? Jag har ingen cirkelsåg, men eftersom de rear den för mer än halva priset tänkte jag slå till, om den är något att ha. Har ingen erfarenhet av cirkelsågar och tänkte passa på nu så har jag en. Eller skall jag spara de pengarna och köpa ett annat märke, tex Hitachi?
 
Köpte själv en sådan men har dålig kunskap överlag på cirkelsågar...
Sågat på en ryobi från tidigt 80-tal fram tills nu.

Men den gör sitt jobb! Lite stor och tung är den tycker jag...
 
knipo skrev:
Hej!
Jag lånar tråden lite. Tänkte höra om Ryobis cirkelsåg är något att ha. Jula säljer ut en modell som heter EWS1266HG.

[länk]

Är den sågen värd att satsa på? Jag har ingen cirkelsåg, men eftersom de rear den för mer än halva priset tänkte jag slå till, om den är något att ha. Har ingen erfarenhet av cirkelsågar och tänkte passa på nu så har jag en. Eller skall jag spara de pengarna och köpa ett annat märke, tex Hitachi?
Den funkar säkert bra , men spontant känner jag att den är stor o tung som "första såg"....om man tar Hitachi C6BU2 som är det här forumets "referenssåg" i handcirklar, så har den 165mm klinga och är 1,5kg lättare...fast du kanske behöver kapaciteten....

ps...man kan ALLTID spara till nåt bättre.....:cool:

Edit: bästa Sverigepris på Hitachi just nu är Toolab eftersom 3st extra klingor ingår i priset....men dom brukar dyka upp på blocket rätt ofta.....
 
Redigerat:
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.