M
M
Jula i Eskilstuna har 7st kvar. Köpte en :D helnöjd, även om jag bara lyckats köra den över gräsmattan :) Den känns gedigen och inte så plastig som jag trodde den skulle vara. Med 66cm bredd bör den tugga upp en gångväg och uppfart rätt fort. Kanske inte största motorn, men 6,8kW (~9.1hp) borde räcka? Eller har jag gjort ett dumt köp för 6395kr?

721109-jpg.jpg
 
Har den mindre slungan, som då kostade runt 3500 kr. Den funkar klockrent. Med tanke på att du bor i Södermanland så har du nog så det räcker och blir över. :)
 
M
Haha, ja, kanske. Det brukar faktiskt vara rejält med snö här ute, sen åker det ju av taken, blir vinddrivor osv. :) Jag får återkomma till tråden i vinter med bekräftelse ;)
 
Ville med ha en sådan! Men hann ej med, tyvärr! Kollade Biltemas slungor, känns billiga men är dyra!
 
Fick tag i en sådan maskin igår! Håller med, kändes faktiskt gedigen, med elstart och allt, liten motor?? Tycker motorn är stor på den, höll på att köpa en Husqvarna 5524St som är i samma storleksklass, den har 4.7Hk! Ingen elstart och kostar 12000:-, och Kina kvalitet på den med, har en god vän som har en sådan, bytte lager till skruven andra vintern mm.
 
M
Jag vet inte om det är rätt, men kanske kan hoppas på mycket snö i år då - bara inte för tidigt ;)
 
Eller tvärtom..? Köper man den värsta slungan, ingen snö! Ska man måla huset regnar det hela sommaren, ska man anlägga gräsmatta, inte en regndroppe!

Blir kul att testa.. Bara provstartat den.
 
En bekant i Sthlm har största slungan från Jula. Och den fungerade bra så länge som det inte var blötsnö eller snövallar.

Ett tips i all välmening, köp snökedjor. Så slipper du stå och slira.
 
Min mor och styvfar har en jula slunga och den här funkat klockers i flera år nu kör dom dock bara ett par gånger per år med den men det funkar fiint.

Dock dock kan takras våra grymt svåra att slunga bort här jag märkt, vill som mest bara gnugga på ytan då dom inte river så bra. Ska själv svetsa på rivjärn på min nästan nya stiga och montera kedjor för kedjor klarar man sig inte utan den slirar och hugger fast om det är lite packat.
 
Är inte bättre däck på en Husqvarna, och själva snöskruven ser likadan ut, hade tänkt köpa en Husqvarna 5524St, för 12900:-, ingen elstart samt endast 4,5hk, så tycker Julas slunga är ett bra köp för 6300:-, motsvarande Husqvarna kostar 19900:-.

Men vintern får utvisa..hoppet finns..
 
Skönt att läsa om och tänka på snö, nu när termometern visar ca 30 grader varmt!
 
Haha.. Var och köpte min på årets varmaste dag! Folk trodde man var knegert och att vintern aldrig kommer..
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.