4 st :)
halva huset plus kylen eller frysen på en
andra halvan plus den kyl/frys som vart över på den andra
en tredje tar hand om utomhuselen
Värme och pumpbrunn läggs på en 300mA. Den tar hand om allvarliga fel men inte personskydd. Det ska dock inte behövas på fast installerade prylar.

Jag hade en enda en gång i tiden. Helkul när fukt i motorvärmaruttaget löser ut alltihopa. Nu ska vi bara hitta huset, rätt nykel, låsa upp. ta sig genom hela huset, slå på jFB, Gå tillbaka och koppla ur den fuktiga kontakten. gå in igen och slå på JFB (glöm inte att lyckas kliva i pölen med smältvatten från fösta varvet på vägen...)
 
Mellanbarn skrev:
Att lägga just uttag utomhus och pumpbrunn på samma känns riskabelt. Anledningen till att uttag utomhus ofta har en egen är att det vid fuktig väderlek händer att ex en inkopplad förlängningssladd kan lösa jordfelsbrytaren. Just vi kraftig fukt (ösregn) är ju pumpbrunnen viktig.

Har också en för huset, en för garaget men skulle gärna haft en för utomhus.
Har ingen större betydelse för min del. Skulle pumpen stanna så rinner vattnet bara över i kommunens avloppsnät.

Men jag märker att ingen verkar överens med någon :D
 
Vårt nybyggda hus, finns en bransskyddbrytare 300mA på värmepump, sen en JFB för resten av huset, tror knappast de behövs fler..?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.