Vad sysslar Jula med nuförtiden? Jag sitter och bläddrar igenom sidorna över prissänkta produkter och jag tror banne mig att större delen av deras sortiment hör dit för tillfället. De ger intryck av lite desperation, nästan så man skulle kunna trott att de var på väg att kånka:
http://www.jula.se/prissankta-produkter/?sortorder=title-asc&pagesize=10&6069-page=147

Jag måste ha hållit på i en timme och ännu bara nått bokstaven v.
 
Kollar man lagerstatus tycks det mesta vara slut.
 
M
Sommar-cash-flow kanske? Bra för oss om de nu kan fortsätta fylla på i lager!
 
Jag hoppas du har rätt. Jag hatar julas skit. Allt man köper där är kass till och med märkesgrejer.
 
CarlMagnus skrev:
Jag hoppas du har rätt. Jag hatar julas skit. Allt man köper där är kass till och med märkesgrejer.
Det är väl ingen som tvingar dig att handla där eller?

Insiderinfo säger att det mesta av det som finns på dessa 154 sidor har utgått och ligger möjligen kvar för att nån butik kanske har något enstaka ex kvar.
 
Nä precis som ingen tvingar dig att svara på mitt inlägg men det gjorde du ändå :p

Och nej ingen risk konkurs är närma, är väl mer att dom ska göra en Clas Ohlsson och ta bort allt bra och ta in en massa nytt ännu sämre skit.

Mvh
CM
 
Redigerat:
CarlMagnus skrev:
Nä precis som ingen tvingar dig att svara på mitt inlägg men det gjorde du ändå :p

Och nej ingen risk konkurs är närma, är väl mer att dom ska göra en Clas Ohlsson och ta bort allt bra och ta in en massa nytt ännu sämre skit.

Mvh
CM
De rear ju bort en massa Meec... Kan man verkligen ta in ännu sämre än Meec?
 
  • Gilla
MagicFingers
  • Laddar…
Dom har sjunkande vinstmarginal och väldigt höga lager.
Skulle vilja påstå att det är ett sätt att få ordning på balansräkningen och långsiktigt styra upp vinstmarginalen.
 
Jula har legat värst till när det gäller att rea, Biltema rear knappt alls.
 
End skrev:
De rear ju bort en massa Meec... Kan man verkligen ta in ännu sämre än Meec?
Hört talas om Bruksbo?
 
  • Gilla
JoakimJohansson och 1 till
  • Laddar…
Rea är ett jäkla skit! Nu hittade jag en hög med saker jag inte visste att jag behövde;)
Bland annat denna cirkelsågen från Ryobi.
http://www.jula.se/cirkelsag-ews1266hg-1250-w-o190-mm-020062
Är den något att satsa på, eller skall jag spara de 550kr och köpa något annat? Det är ju ändå mer än 50%. Har inte erfarenhet av vare sig Ryobiverktyg eller cirkelsågar. Har inget projekt på gång, utan tänkte bara slå till om det är bra pris så har jag en när väl behöver en.
 
Nils Ragnarsson skrev:
Hört talas om Bruksbo?
Hehe jo Bruksbo är värst. Röda Meec är faktiskt helt okej och funkar för den som inte använder prylarna dagligen. Men en del av gula Meec är i klass med Bruksbo eller väldigt nära.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.