Y
Och där har vi ICA-lådan :)
 
Carl_Elvis skrev:
Inte räcker det att ha den kvar i påsen heller (som man haft för att skydda sig mot ditt problem), eftersom alla andra är lika frekventa kunder som jag och också använder systempåsar... :surprised:
Ett litet tips i förbifarten:
När jag handlar på Jula (vilket händer nästan lika ofta som på bolaget) så råkar jag ofta få med mig två tre påsar av misstag. Bra storlek, och gratis :cool:

Det är väl så man fixar det s.k. livspusslet :rolleyes:
 
  • Gilla
Carl_Elvis
  • Laddar…
fgo skrev:
Den "klassiska" Ikealådan.
Vit med rött/genomskinligt lock.

Kan bli lite sunkig efter ett tag. Men de enda som inte verkar bli det är väl plåtdosan.
Men då kan man ju inte ha den i micron.
Måste hålla med, rejäla med gummerade kanter gör att de håller i evigheter.

Men även den smarta funktionen med ventilen i locket är riktigt bra.
 
Carl_Elvis skrev:
Dessutom har ju varenda jävel en sån, så jag fick min låda snodd på jobbet. MED mat i den! Rrrrogntudjuuu!
Inte räcker det att ha den kvar i påsen heller (som man haft för att skydda sig mot ditt problem), eftersom alla andra är lika frekventa kunder som jag och också använder systempåsar... :surprised:
Min f.d. chef snodde min (av en annan modell). En redig bit falu med XXXtra ost. Hans låda, som jag blev erbjuden, hade 3 korvbitar med BROCCOLI emellan sick0022.gif
 
Bo.Siltberg skrev:
Min f.d. chef snodde min (av en annan modell). En redig bit falu med XXXtra ost. Hans låda, som jag blev erbjuden, hade 3 korvbitar med BROCCOLI emellan [bild]
Bo, inte för att jag tror det egentligen, men det låter nästan som du har varit inblandad i detta:
https://www.flashback.org/t1476887

:p
 
  • Gilla
Bo.Siltberg
  • Laddar…
Kör med ICA lådan.. men man får byta ofta.. :)
På jobbet saknar vi lock till micron, så för att inte besudla hela micron med diverse godsaker brukar jag ha locket liggandes löst lite på trekvart ovanpå dosan, som stänkskydd.
Misstänker att detta gör locket skevt och svårt och få att sitta bra efter en tid..

Och visst har man gjort misstaget och inte lindat in den i egen påse.. så man haft korvstroganoff i ryggsäcken.. :-/
 
KnockOnWood skrev:
Bo, inte för att jag tror det egentligen, men det låter nästan som du har varit inblandad i detta:
[länk]

:p
Faktum är att han inte är chef längre...men det var inte jag som petade honom, tror jag...
 
  • Gilla
KnockOnWood
  • Laddar…
image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Blev av med min bra plåtlåda. Så nu är det tupperware rippoff samt gamla askar från essve :p
Hittade äntligen ett ändamål till dem!
Fyllde en låda i vintras med mängder av askar, så hade jag med mig en tacobuffe för fyra ut på bygget! Såg grymt komiskt ut :-D
 
  • Gilla
PeterJeffrey och 1 till
  • Laddar…
...funkar ju till mycket annat och man behöver ju inte gråta för att den slits ut för då har man ju all anledning i värden att mumsa i sig innehållet från en ny låda.:wow:
gb-glace-big-pack-tre-smaker-glass--1049997.jpg
 
olzon skrev:
[bild]

Blev av med min bra plåtlåda. Så nu är det tupperware rippoff samt gamla askar från essve :p
Hittade äntligen ett ändamål till dem!
Fyllde en låda i vintras med mängder av askar, så hade jag med mig en tacobuffe för fyra ut på bygget! Såg grymt komiskt ut :-D
När jag såg detta så kom jag och tänka på att Essbox askarna är livsmedelsgodkända och microsäkra.
 
  • Gilla
PeterJeffrey
  • Laddar…
Kan tipsa om att det finns alldeles utmärkta 12 och 24 volts värmare för plåtdosor. Rymmer en låda precis (kan finnas som dubbel också), och tar kanske 45 min om man vill bränna sig på tungan :)
 
Carl_Elvis skrev:
Dessutom har ju varenda jävel en sån, så jag fick min låda snodd på jobbet. MED mat i den! Rrrrogntudjuuu!
Inte räcker det att ha den kvar i påsen heller (som man haft för att skydda sig mot ditt problem), eftersom alla andra är lika frekventa kunder som jag och också använder systempåsar... :surprised:
Hehe, Rrrrogntudjuuu! Det fick mig att le och tänka på gamla Gaston-album jag läste som liten :D
 
Att lägga några tusen på lunchrestaurang varje månad är en bra investering.

1) man kommer ut från kontoret. På sommaren kan man sitta ute
2) uppvärmd mat är aldrig lika gott som när den tillagades
3) man slipper sitta i det tråkiga pentryt med lukten från uppvärmd mat etc
 
Y
Vet inte om jag skrev (jobbigt att scrolla) att jag köpte 30 lådor från ICA. Gjorde 4 maträtter och frösner. Som sedan smakade skit efter upptining. Tröttnade och återgick till att äta kollektivt/miljövänligt = restaurang. :rolleyes:
 
M
JoakimJohansson skrev:
Skaffade plåtdosa för ett tag sen! Är så jäkla nöjd med det beslutet! Maten alltid jämnvarm, speciellt potatisen smakar bättre än micropotatis! Aldrig brända kanter runt om, lätt att diska, blir aldrig snuskig, och man slipper micro-köer!!

Enda nackdelen är ju att man måste ha tillgång till värmeskåp! Så går ju inte om man är ute på fältet! Så länge man inte har 12v värmeskåp iofs ;)
Är du ute å kör mycket blir det tillräckligt varmt på motorblocket...
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.