Ibland gör man dumma saker. Som förra lördagen när jag skulle köpa ny gräsklippare, så tog jag med min fru. Det var dumt. Jag kom hem med en Stiga Combi 48S istället för en Klippo Excellent SH.

Hur som helst.

När jag kör med uppsamlaren så samlar den upp riktigt dåligt.

Det står inget i manualen om att man måste göra något särskilt med uppsamlaren än att sätta dit den.

Någon som vet vad problemet kan vara eller om dom samlar upp dåligt rent generellt?
 
Har du tagit bort pluggen i utkastarröret?
 
boltis skrev:
Har du tagit bort pluggen i utkastarröret?
Jag tror inte det finns en plugg på denna maskin utan det är bara en lucka som man fäller upp när man monterar på uppsamlaren.

Hittar heller inget om en plugg i manualen? Får gå ut och titta när jag kommer hem :)
 
Lyft på den där luckan och titta ner i hålet och se ifall du kan se kniven...
 
Du kan inte missa om det finns en plugg. Antingen är det vidöppet från uppsamlaren ner mot kniven eller också sitter det en stor "plastplugg" i vägen. Samlar den något alls kan jag inte tänka mig att någon plugg är kvar.
 
Daniel, beklagar missödet med gräsklipparen men detta är en nit vi alla måste gå på innan vi lär oss. Vissa saker löser man helt enkelt bäst själv utan förnuftiga influenser från den bättre hälften..... Föreslår att du kör med en halvdan klippare i 3-4 år, dels för familjefridens skull, dels för att säkerställa att du lär dig av misstaget. Därefter tillämpas din nya inköpspolicy (om någon frågar: "motorn skar och det gick inte att reparera, Stigas Kina-motorer vettu").
 
  • Gilla
nerdybynature och 1 till
  • Laddar…
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.