Hejsan,

Jag och min fru har precis installerat slingkabeln och satt igång maskinen för första gången. Det första man skulle göra var att välja språk, men oavsett vilken knapp jag än tryckte på så vägrade markören att flytta sig till nästa rad. Till slut kunde jag ta mig vidare till nästa meny och efter ytterligare lite strul, så visade det sig att maskinen valt spanska som språk, även om engelska var förvalt när jag gick från den menyn.Till slut började maskinen "klicka" i ett hiskeligt tempo (några klick i sekunden) medan displayn ser ut att vara i ett "hängt", blinkande tillstånd med texten "Imposta data". Jag misstänker att det hela beror på att maskinen är ett måndagsex och att jag borde ta kontakt med Husqvarna eller ÅF, men det är lördag och båda har stängt (ÅF har stängt i ytterligare två veckor för semester), men jag tänkte att någon kanske, mot alla odds har råkat ut för något liknande och har en magisk lösning som kan göra att vi kommer igång med gräsklippandet redan idag. :)

MVH,
Magnus
 
Uppdatering på mina besvär. Jag ringde till Husqvarna och killen jag pratade med ringde till en annan affär som säljer Automowers, en affär i Staffanstorp, och en kille från affären att avbryta sin semester för att komma hem till oss och göra en fabriksåterställning på maskinen. Nu funkar allt som det skall tack vare en grym service på Husqvarna och den überproffsiga killen från Staffanstorp. Affären i Staffanstorp heter Agroma. :)
 
  • Gilla
MrSmith och 4 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.