Tråkigt att höra :-/ men detta garagegolv är det väl någon lokal tomte som gjort och inte Ä-hus eller?
 
Älvsbyhus gör inga garagegolv.
 
Hej.
Be att de lägger klinkers på det spruckna betong golvet.
Det löser ditt problem, och det blir snyggare med.
 
Jo jag har funderat på det och ska ta upp frågan med honom. Men jag tror att det är dyrt. Får se vad han säjer. Vem någon vilka klinkers som är lämpliga i garagegolv och vilket pris ungefär?
 
g_et ...

verkar som vi råkat ut för samma snickarlag ... riktiga päron om jag får säga min mening ... har aldrig sett någon sätta upp lister på ett så bedrövligt sätt ... jag kan rabbla hur mycket som helst ... har bott i huset i snart fyra månader och fortfarande har inget hänt ... känner mig helförbannad ... pratade med ÄH i går och fick då beskedet att de konkat ... skönt att inga andra skall råka ut för dessa päron ...
 
Janci: Bygge du också i FBG?

Vårt hus kom igår. Har hittils bara bra saker att säga om Ähus och de som gjort alla mark/grundarbeten. Hoppas jag slipper äta upp det om några månader. ::)
Vi bygger i Huddinge.
 
vi byggde lite längre söderut ... närmare Halmstad ... kan väl nämna att kalkylerna inte stämde ... säljaren har svarat på frågor men inte ens när banken ringde kunde han förklara hur han räknat ... annars trivs vi kanonbra i huset ... men som sagt lite smolk i glädjebägaren tack vare ett uselt snickarlag och dålig information från ÄH
 
Nu står huset på plats och jag kan inte annat än säga att våra kalkyler har hållit. Vet ej än hur snickarna är, de har bara varit där en dag hittills men de verkar trevliga.
Karin
 
Verkar som de flesta har problem med snickare/montörer och kontakten m Ä-H.
Vi byggde för 1 1/2 år sen o vi hade oxå problem med just detta. Montörerna var det värsta jag sett...och till att grisa ner...inte kul att komma dit på kvällen o se att de suttit i köket o käkat, slängt tepåsar på golvet och slängt ut bla gräddpakt mm genom fönstret . använde vid tillfälle toaletten utan att den var inkopplad-vilket ju är deras jobb att koppla in-det var äckligt!!
Säljaren har inget som helst ansvar efter kontraktskrivning...det är hans jobb bara att vi ska skriva på. Sen får man en kontaktperson fr Ä-H...vi fick Anita...sämre tant kan man inte få! Hon var det otrevligaste jag nånsin pratat m och sååå ovillig att lyssna o prata. Högre chefen var bättre Stefan tror jag han hette. Lite mer normal-tack!
Men det ÄR svårt att få felen åtgärdade...vi hade en kanon besiktningsman som låg på o honom verkade de lyssna på för då hände det saker :)
 
Vi har idag bestämt oss för att bygga ett Höner, vi har gjort tillval för drygt 150 000:-
allt som allt går det på 1 700 000:- inkl. alla avgifter, tomt , grund, grov och finplanering av tomten.
Det som är synd är den långa väntetiden på huset men nu när man har bestämt sig så är det inte så dumt att ha lite tid att planera på.
:)
 
Harbybo skrev:
Vi har idag bestämt oss för att bygga ett Höner, vi har gjort tillval för drygt 150 000:-
allt som allt går det på 1 700 000:- inkl. alla avgifter, tomt , grund, grov och finplanering av tomten.
Det som är synd är den långa väntetiden på huset men nu när man har bestämt sig så är det inte så dumt att ha lite tid att planera på.
:)

Kul! Får man fråga vad ni gjort för tillval, var i landet ni bygger och hur lång leveranstid det är på huset?

/CallePe
 
Tillval:
Byte innedörrar
Alternativ planlösning
Förhöjt takliv
Takkupa
Ytterdörr i garage
Trägolv ca 90 kvm
Inbyggnads häll, ugn och micro
Kondenstumlare
Förberedelse för dusch övre plan
Täljstenskamin
+ dubbel garage m. värme

Vi bygger i Kalmar

Huset levereras v 51. -07
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.