Jag tänkte bygga in en datormonitor i ett av mina köksskåp.
Tyvärr verkar det vara svårt att hitta en bra monitorarm som
gör att man kan fälla ut monitorn ur skåpet när den ska användas :-/

Är det någon annan här på forumet som gjort något liknande
och kan hjälpa mig med lite tips?
 
Kan denna från Classe va nåt? ???

326625_X_2004-07-06_090120.jpg

Monitorarm för fastsättning på skrivbordet. Avsedd för TFT-monitor med plant/rakt bakstycke. Justerbar 300-500 mm från bakre kant. Max belastning 8 kg.
Atr. Nr: 32-6625 Pris: 499,00


 
Ser möjlig ut.... får åka ner och kolla....
hoppas den finns i butiken.

tackar för tipset
Roger
 
Varför inte ha en beggad bärbar i en låda?
 
Varför måste man försöka få in en dator i alla rum ??? ;)

Toa.jpg
 
Inte i alla rum,
men frugans kollega(en kvinna) hade gjort en databasapplikation som skrev ut shoppinglistor
sorterade efter ordningen varorna hittades i affären och nu ville min fru ha samma system så
en dator i köket jämte kyl&frys blir jättebra ;D

Dessutom kan man titta på TV på den när man lagar mat... eller visa en trevlig film, eller spela musik...
 
Men då ska du väl göra hål i luckan i stället och montera skärmen där typ infällt. Komplettera med trådlöst tangentbord og möss i lådan under ;D

 
SnickarPelle skrev:
Varför måste man försöka få in en dator i alla rum  ??? ;)

[bild]
vafasen där skulle tillochmed jag kunna tänka mig att fälla upp ringen när jag slår en sjua.... 8) [tur att inte chefen läser här...]
 
AnnaRoger skrev:
Man kan ju inte ha en dator stående i köket.... jag är inte 22 och univ student längre...
Nån ska väl vara den förste i din ålder att ha en dator ståendes i köket ? :)

Men, är det inte smidigare att montera skärmen innanför luckan, och sedan ha en "lucka i luckan" fast den här gången en skjutlucka (med motvikt som gör att man kan låta den stanna i valfritt läge, eller nåt sånt) ?
 
Njaaa, en lucka i luckan kräver lite mer finsnickeri och riktigt så duktig är jag inte med trä...
min lösning behöver bara ett urtag i skåpets nederkant så man kan stänga in datorn men låta skärmen vara framme
 
Jag har satt upp skärmen (eg. en LCD-TV) på luckan och jag har datorn i skåpet. Sedan så har jag ett trådlöst minitangentbord med inbyggd trackball som jag monterat på en nedfällbar skiva, som jag alltså har uppfälld då jag tittar på tv och nerfälld då jag skall skriva på datorn. Jättesmidigt och jag är jättenöjd.  :D

(Jag har monterat ovanstående i ett högskåp)
 
hmmmm, det låter som om jag skulle vilja se bilder på det ;D

Då det skåp jag har allokerat för detta är nära spisen så vill jag kunna fälla undan skärmen helt, speciellt när man steker bacon och annat "skvättande".... därav behovet av en arm som sitter inuti...

/R
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.