Placeringen av guiderna behöver justeras, de bör vara längre samt att de också måste anslutas mot begränsningsslingan. Personligen hade jag dragit en guide upp mot varje överhörn på tomten. Angående den smala passagen får inte guiden korsa begränsningsslingan så den högra guiden måste gå utanför, är det en meter brett kommer klipparen hitta in och klippa där ändå.
 
Den kommer inte att klippa särskilt bra i den smala passagen, att du lägger guiden där kommer antagligen ställa till mer problem än vad det löser. Detta eftersom du måse ha smal korridorbredd för att klara en så smal passage och då kommer du antagligen få spårbildning.
Jag hade dragit guiden runt blommorna och kopplat in den ungefär där du skrivit "35m" ovanför B1.
Jag hade nog personligen funderat på om jag verkligen ville ha kvar alla dessa buskar, men det är ju jag det :)
Jag håller inte med Legion om att guiden på 230 ACX inte får korsa begränsningsslingan så länge det är över en "dubbetråd" dvs till en ö. Funkar fint för mig och det är även visat i ett av installationsexemplen i manualen.
 
Bra val, då kommer du inte få några problem med de smala passagerna då den har automatisk passagehantering.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.