De här trådlösa hemlarmen säljs ju med halvdana men dock fungerande kameror. Hur / var hittar jag hybridlarm eller trådbundna larm med kameror?

Det duger med trådlösa verifikationskameror till ett i övrigt trådbundet larm, men hellre allt trådat. Bilderna behöver väl vara ganska bra, får gärna bli jättebra -fast kravet är att det inte bygger på teknik som kräver ständigt pillande med inställningar och så utan det ska gå koppla till larmcentral och glömma. Vill inte ha bilderna till en mobil utan till en larmcentral alltså.

Hur hittar man larmcentral som tar emot bilder från just detta larm med vald teknik osv?
 
B
hej

Siemens SPC kan ta emot bilder från upp till 4 st IP-kameror som ligger på samma nät som larmet. larm skickas via IP och det går ställa in hur lång tid innan och efter ett larm som bilder ska skickas.

det är i huvudsak trådburet larm (vilket är stabilast) och går även komplettera med trådlösa givare.

Securitas tror jag tar emot bilder via IP larm. (inte securitas direct)
 
RilleRock
De larmcentraler som skall kunna ta emot kamerabilder från SPC måste har SPC COM Ver.2.
Rekommenderar Lövestad Larmcentral.
 
Det börjar klarna... Om jag fattar rätt: Vill man ha bra bilder måste man ha ip mellan centralenhet och mottagande larmcentral eftersom gsm/gprs blir för segt. Men då kan man få precis så bra bilder man vill, som man vill betala för vill säga...
Sådana kameror kopplas med nätverk till centralenheten och styrs av detektorer anslutna till centralenheten. Rätt?

Vilken prisvärd välfungerande ip-anslutning rekommenderas för just ett larm?

Om man nöjer sig med en enkel verifikationskamera eller ifall larmet inte är ip-kopplat? En bra detektor med kamera ovanpå. Till en siemens eller dsc..?
 
B
gällande siemens är kamerorna alltid igång, och det sparas en buffert av bilder löpande i centralen som vid larm skickas.
 
Lyckas inte få in en kamera Sony SNC DH220. Hur får man tag på Kommandosträngen till kameran?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.