iSnobben skrev:
Nu kanske jag har missat det men vad gjuter du med för material?
Gips
 
simpa81 skrev:
Jag känner igen problemet med "lager-på-lager"-principen i garaget. Var och hämtade ett stort lass OSB samt gips idag. Skulle in med det i garaget. Fick börja med att rensa två stycken ytor på rätt precis 1200x2440 för att få in skivorna...
Gjorde samma häromdagen... Det ligger kvar under locket på släpet ;)

Därav "nä nu har jag ledsnat på det här jävla kaoset"-städningen...
 
simpa81 skrev:
Jag känner igen problemet med "lager-på-lager"-principen i garaget. Var och hämtade ett stort lass OSB samt gips idag. Skulle in med det i garaget. Fick börja med att rensa två stycken ytor på rätt precis 1200x2440 för att få in skivorna...
Nu har jag rensat så pass att jag får in skivorna....
Det är 10gips och 10 osb, dvs 240x1200 golvyta räcker väl? ;)
 
erik_n skrev:
Det är 10gips och 10 osb, dvs 240x1200 golvyta räcker väl? ;)
Ja o ja! Med "lager-på-lager principen" borde du väl åtminstone kunna klämma in 80 av varje. ;)
 
Tänkte lassa upp lite skrot på vinden och möttes av denna härlighet när jag öppnade dörren...

ImageUploadedByByggahus.se1373730433.772633.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Boet är som en handboll i storlek och dom är redigt aggressiva när man kommer i närheten.

Nån som har koll på hur jag tar bort det? Gärna med hälsan i behåll?
 
erik_n skrev:
Nån som har koll på hur jag tar bort det? Gärna med hälsan i behåll?
Testa detta på egen risk. ;)

Jag har några gånger riggat en burk Radar på en lång pinne/regel och "ordnat" avtryckarmekanismen så att jag får flaskan att spruta när jag drar i ett snöre. Då kan man "dränka" boet stående på marken och kan åtminstone springa därifrån om det skiter sig...
Ja, jag är livrädd för de små bestarna. blushing.gif

Granngården har en variant av Radar som jag tror biter bättre än den man hittar på Ica.
En riktig karl klättrar antagligen upp på stegen och sprutar direkt. :cool:

Eller så fegar du ur och ringer Anticimex.
 
  • Gilla
erik_n
  • Laddar…
Det som är lurigt är ju att man befinner sig på en stege, annars så är det inte så farligt bara att spruta ordentligt på hålet i botten. Sedan så använder man en "spraypinne" typ 5-56 brukar nog följa med insektsmedlet och trycker in gift på lite olika ställen i boet. Min fråga är om Radar är starkt nog, jag gjorde det med någon variant från anticimex som kort och gott hette Gift, om man sprayade på en geting i luften så trillade den ner på marken direkt och sedan var den död
 
  • Gilla
erik_n
  • Laddar…
Lite myrr där dom kryper in har funkat hos oss.
 
Hittade just nått som heter geting skum, på granngården. Så det blir en trip dit när dom öppnar.

Sen blir ska dom jävlarna dö! Jag måste ju upp på vinden imorgon!
 
Ta en lång planka å slå ner det så är problemet borta!
 
  • Gilla
tpsoft
  • Laddar…
jostsweden skrev:
Ta en lång planka å slå ner det så är problemet borta!
Sagt å gjort. Gissa om jag la benen på ryggen. Tänkte gå ut och inspektera om en stund.
 
  • Gilla
MB77
  • Laddar…
Tomt och tvärdött, sniglarna verkade gilla kakorna!
 
Nu verkar du ju ha löst problemet men ett tips kan vara att kolla om man kan få hjälp av försäkringsbolaget. Vi hade getingar förra året och vi fick hjälp gratis av Anticimex via Länsförsäkringar. Boet här satt dessutom väldigt svårtillgängligt så det var guld värt och man slapp riskera något själv.
 
Med en juste planka kan man slå världen med häpnad. :D
 
erik_n skrev:
Sagt å gjort. Gissa om jag la benen på ryggen. Tänkte gå ut och inspektera om en stund.
Grattis! Du är uppenbarligen mer karl än jag. Eller så springer du fortare... :p
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.