Följande pryl hittade jag på vinden. Är det någon som kan ge mig lite mer klarhet. Är det en fuktmätare, i så fall hur läser jag av den?
 
  • CameraCapture-54ede7ef-e9c8-47de-a158-bca6510c5c72.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Ser ut som en schablon av nått slag.
 
Ser ut som ett dekorativt luftfilter.

Kanske ett insektsfilter. Bayer gör bla insektsmedel.
 
Redigerat:
Nja. Bra uppslag men inga vinnare (tror jag). Till vänster i bilden finns en liten ögla, dvd tanken verkar vara att man hänger upp den. Inget luftfilter eftersom innehållet är helt solidt. Den svarta ytan är väldigt blank och man kan skönja små vattensamligar (typ vattendroppar).
Som schablon är den ganka snygg :D
 
Missade insektsgrejen. Det står faktiskt mafu/bayer på den.
där sitter inte en enda insekt på den och den har troligen legat på vinden väldigt lång tid...
Insektsfri vind? - är mysteriet löst kanske?
 
  • CameraCapture-8aae6e19-8d8d-4a82-acc4-509c68c23b6f.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Ops dubbelpost
 
Kan man lägga någonting i den där pjäsen, eller är det ett lock? Kanske den har innehållit insektsmedel.

BAYER-TARIM-ILACLARI-REKLAMI-Mafu-Aerosol__7199685_0.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Nja, har svårt att se att de skulle vara ett lock eller en behållare. Den blanka prylen skimrar lite åt det gröna hållet i solljus. Ser ur som dagg på det blanka. Zoomar man i bild 2 kan man se några droppar.
 
Kan det vara en (be)hållare för "klistriga papper" för att fånga flugor och andra insekter. Alltså avsedd för "papper" liknande dessa:

80048750_2.png
 
  • Gilla
Hoppehare
  • Laddar…
Foppa/svartöre ni har rimligen rätt. Stripen på bilden liknar litegrann. Innehållet kan säkert varit lika grönt som på bilden för många år sedan.
Denna säkerligen lagom miljövänliga pryl har dock inte fångat 1 enda insekt. Antingen insektsfri vind eller en riktigt dålig produkt (hoppas på det förra). Brukar man ha insektsfångare på vinden?
 
  • PhotoChooser-d258cd09-fbd9-419d-a435-d5411c8cf16e.jpg
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.