KnockOnWood skrev:
Iphone? Innehåller de metall?

Du behöver väl snarare än plastdetektor :rolleyes:

Eller ring upp den och sök med en avlyssningsapparat (t.ex ett öra).

Hej, ja, de innehåller aluminum som ju är en metall. Den var helt ny en 4s så det är värt att leta.

Den är avstängd, så det går inte att ringa till den.
 
Tack för svar. Hoppas det inte kommer regna alltför mycket ikväll då kommer den säkert att gå sönder.
 
hitta du telefonen?

Kan man hitta en guldring? 14 el. 16karat.
var ute på slarven och råka tappa bort min ring... halkade och den flög av och ut i en hästhage (tror jag...)
 
nino skrev:
Kan man hitta en guldring? 14 el. 16karat.
var ute på slarven och råka tappa bort min ring... halkade och den flög av och ut i en hästhage (tror jag...)
Nog ska du kunna hitta en ring med en metalldetektor.
Det går ju oftast att ställa känslighet på dem.
Du får skynda dig så inte hästen har ätit upp den redan ;-)
 
När jag tappade ringen så lånade iaf jag hem kabelsökaren / metalldetekorn från Energiverket på den lokala orten och det tog sin tid men jag hittade den. Kan nämna att det var på en lite större åker där vi spelade Brännboll så inte så lätt att hitta ;)

Kontrollera först innan ni börjar bara att de piper på samma föremål/metall om ni har tillgång till det för att vara helt hundra på att de funkar.
 
ringen flög av för 5år sen... men man säger ju att guld alltid kommer tillbaka så jag tar det med ro :)
 
Hej Mikael_L
Igår tappade jag två hörapparater i högt gräs i norra Stockholm. Dom har kostat mig många tusen. Kan man få låna din metalldetektor och på så vis bespara mig en månadslön?
 
Mikael_L
Jag tror inte att denna kommer hitta en hörapparat. Det är ingen proffsig detektor med hög känslighet.
Att hitta en bilnyckel eller husnyckel är nog gränsen map på vilken metallmängd som krävs.

Jag lånade ut den till en polare som tappat sin vigselring, den räckte inte till för att hitta den. Trots att det var en ganska bamsig ring vad det gäller tjocklek och därmed metallmängd.
Han hittade den ändå till sist, utan hjälp av metalldetektorn.

Förövrigt vet jag inte var min metalldetektor har gömt sig, den förlorades i flyttlasset och gömmer sig antagligen djupt ner i någon låda. :surprised:
 
Mikael_L skrev:
...
Förövrigt vet jag inte var min metalldetektor har gömt sig, den förlorades i flyttlasset och gömmer sig antagligen djupt ner i någon låda. :surprised:
Metalldetektorn innnehåller väl metall?
Pröva med en till metalldet... :cool:
 
  • Gilla
Mikael_L
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.