Y
Söker en liten inspektionslucka som ser bra ut och är lättmonterad.

Kommer dock vara mot hallen så vore ju himla bra om den är vit och diskret.

Behöver lite tips var jag kan finna detta. Såg ingen i de butiker jag besökte idag. :confused:
 
Redigerat:
Yrrol skrev:
Bygger en spotlightlåda vid taket som jag oroar mig för ifall det ska ta eld osv, så är det nog bra att snabbt bara kunna öppna inspektionslucka vid behov.
Nu ska jag inte vara sån men vore det inte bättre att bygga lådan på ett brandsäkert sätt så du slipper oroa dig. Det är ju rätt tråkigt om "behov" uppstår när du inte är i närheten eller om du inte märker det...:confused:
 
Y
Redigerat:
Yrrol skrev:
Då får jag avstå belysning helt isf.
All teknik kan gå fel. Hur man än bygger...
Nu börjar du bli obegriplig Yrrol!

Det finns massor med belysningsarmaturer som är till 99,99% brandsäkra.

Men just att bygga in en mycket het ljuskälla i ett trångt och oventilerat utrymme är det inte,
med eller utan brandsensorer.

En sådan här t. ex. behöver du nog inte käka ångestdämpande för att ha i hallen.
Det går nog inte ens att bränna fingrarna på den.
mb_global_boll_150.jpg
http://www.eldirekt.se/belysning-lampor/inomhus/taklampor/taklampa-global

Varför inte gå den enkla vägen ibland ;)
 
Y
Haha, jag frågar om inspektionslucka till en spotlightlåda i badrummet och får tips om en lampa till hallen. :)

Jag gjorde fel att blanda in lite funderingar relaterat till mitt produktsök men nu när skadan är gjord så är hela historien att det är i badrummet i en känslig zon. Jag måste ha en sluten/tät låda. Med inspektionslucka genom väggen ifall jag ska lyckas byta drivdon till ledbelysningen eller dra ur sladden eller bara kolla läget, eller släcka eld även om det är 00,01% risk att det skulle hända.

Så, har ni några favoritmodeller på inspektionsluckor som gärna får vara av pushmodell?
 
Montera led-spottar det gjorde jag, i princip samma ljus som från vanliga spottar dock mycket energisnålare! :)
 
Gå in på byggbeslag.se och kolla. Dom flesta bygghandlare kan beställa därifrån. Jag har även beställt specialmått på luckor utan problem.
 
Yrrol skrev:
Haha, jag frågar om inspektionslucka till en spotlightlåda i badrummet och får tips om en lampa till hallen. :)
Sorry, läste det här
Kommer dock vara mot hallen så
Måste också erkänna att jag blev rätt förvirrad av spotlightlådor och inspektionsluckor.
Det kanske du är också :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.