Vi har tänkt att renovering vårt badrum. Nytt kakel och nya golvklinkers. 9 kvm kakel beräknas till väggar och 1,5 kvm kakel till inbyggt badkar. När det gäller badrumsgolvet beräknar vi att det behövs 2,75 kvm glovklinkers. Vi hade själva tänkt riva ut kakel och klinkers. Så det vi behöver hjälp med är väl kakelsättning och insättning av fuktspärr. Det är asfalterat under golv och kakelplattor och hård betonggrund bakom.  Sista biten mot taket och även själva taket har vi planerat att måla väggen och fixa fuktspärr, vilket vi själva avser att göra.
Rummets långsida är 2,8 meter och kortsidan är 1,35 meter.
Hoppas att beskrivningen kan ge någorlunda bra information.

1. Vad är ett rimligt pris för detta (vitt), via användning av någorlunda biligt kakel och klinkers?
2. Är det någon som har bra erfarenheter av badrumsfixare i närheten av Malmö, så mottager jag gärna tips.

Tack på Förhand

Fredrik
 
Jag har hört 1000kr/kvm inkl. standardkakel/klinker samt våtspärr, fix o fog. Se det som ett riktpris och ta sen in offerter från flertalet firmor så hittar ni nog nåt som passar.
/jeppe
 
Satt o räknade lite snabbt... Om måtten stämmer o ni har en takhöjd på 2,40 så får ja det till ca 15 kvm kakel Jag har räknat bort för dörren.. Har ni nåt fönster som man kan dra av ytterliggare för?? Golvytan fick jag till 3,8 kvm... Lite snabbt räknat runt 19000 för membran o klinker o kakel...
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.