image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • image.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Ser ut att vara väldigt välpackat? Frågan är om gräset kommer kunna få fäste!
 
Ja, det där såg ju inge vidare ut.
 
Det ser som sagt rätt packat ut, kanske skulle behöva en överkörning med jordfräs först.
Åsså beror det ju på vad det är för jord också.
 
Jag hade problem med min gamla gräsmatta som var sådd. Det var så mycket gropar och ojämnt att jag var tvungen att köpa nytt jord och lägga på gamla gräsmattan. Det är packat men inte så mycket som man tror när man ser bilden. Det räcker att man krattar lätt och då blir det mjukt och fint. Jag tänkte kratta allt innan jag läger på gräsmattan. Kanske slänga på ett tunt lager matjord eller nåt sånt. Min fråga var men riktad mot gräset som syns på vissa ställe. Det är det gammal gräsmattan som syns. Men nu är det jämt och fint överallt.
 
Redigerat:
Men då så, kratta, rulla ut din nya gräsmatta, så ska man väl trycka till den så den får ordentlig kontakt med jorden under vill jag minnas, åsså vattna och vattna, kvällstid är bäst att vattna när det är varmt och soligt på dagarna.
 
Är du orolig att det ska växa gräs genom din gräsmatta? Personligen hade jag skippat rullgräset och slängt på gräsfrö.
 
Packa hårt. lite lösare med asfaltskrapa för finare jord och så krattar du innan du rullar. tryck ner skarvarna ordentligt och tryck tätt ihop. Vi "stampande/sköt med foten ihop mot skarven innan vi la nästa rulle. Det funkade. Vad är det för jord, kanske behöver du gödsla lite, då ska det vara kvävefattig gödning så att rötterna inte bränns.

Vi har i o f s inte haft vår matta så länge. Men den tar sig, svampar har börjat komma, vilket ska vara ett bra tecken coh så har den fått fint fäste undertill nu.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.