J
undrar om det ser bättre ut för bankerna att våran ända skuld ( billån) flytta eller göra om bilen till firma bilen iställe...bilen är använd mest i firman men också som privat men annars vi kan köpa en annan bil sen nån billigare, tänker fråga innan vi åker till banken för att låna till huset...jag har en 20 tusen i lön före skatt min man egen firma med resultat nästan 500. vi vill ha typ 2,5 mkr vi ska bygga allt nästan allt själv, vi ska köpa en byggsats men bygga själv typ utan kök, toa,målning,lister osv. tror ni också man slipper betala kontant insats mot eget arbete ??
 
Hej och välkommen till bygga hus! Du får nog formulera om frågan/frågorna för ditt inlägg är varken lätt att läsa eller förstå.
 
J

använder för tillfället min privata bil även som firmabil eftersom jag e egenföretagare. men nu när vi vill gå till banken för att se om vi kan få låna upp till ett hus"nybyggnation" byggsats. för ca 2,5 mkr. jag undrar om det är nån som kan svara på om det vore fördelaktigt att skriva över bilen på företaget i stället för att få bort det privatlån jag har som egen person till företaget istället?


 
Hej Jajoplin, även jag önskar dig välkommen hit till Bygga Hus!

Vad är det för bolagsform på din/din mans firma?

Om det är en enskild firma spelar det ju ingen roll om det är personen eller firman som har lånet, det räknas nog lika.

Men hur banker räknar är inte lätt att klura ut i förväg.
Det är nog det ömsesidiga förtroendet som betyder mest, så vårda din bankkontakt!
 
  • Gilla
Krille4
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.