Ni som bygger nytt kök, vad skulle ett rimligt pris vara för en bänkskiva i sten?

 
Hej, håller på att titta runt just nu och det verkar ju vara väldigt få som erbjuder priser under SEK 2.000 löpmetern (60 djup), då har jag iofs mest tittat på hårda stensorter som granit. Det som gör det dyrt är om du vill ha hål för häll och vask, tror hålen (2-3 lax kostar de) är så dyra för att de ofta misslyckas och får kassera. Eller så kör de nåt skönt oligopol, jag vet inte.

Frågade på IKEA igår varför de inte erbjuder sten, och tjejen i disken sa att det undrar de också, de har fått frågan extremt många gånger tydligen. Om IKEA skulle börja med stenbänkskivor skulle vi nog få en skön prisdumpning.

Men det är ju nu vi bygger kök. Fan. :)

 
Jag har köpt ett "nytt" hus och ska byta ut köket.
Jag kan nog fixa fram bänkskivor i de flesta stenmaterialen för 2000 kronor/löpmeter INKLUSIVE hålningen.....

 
Jaha ... det låter ju intressant ...

Vilka anlitar du då? Kan vi skicka ritning till någon adress för offert?
 
Jag har lite kontakter utanför Sverige som klara fixa detta. Ingen förskottsbetalning, utan du betalar vid leverans. Jag väntar på lite prover innan jag beställer själv. har du någon mailadress, så kan jag höra av mig till dig så fort jag fått mer info.


 
Jag har skickat personligt meddelande med mejladress. :cool:
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.