Hej !
Tillhör numera den ystra skara av människor för vilket ordet "omkretstråd" blivit ett begrepp.
Tillbringat en helg med att läsa en otroligt välformulerad och lättfattlig instruktionsbok samt installerat en kabel runt min trädgård. Har ett så kallat sekundärt område dit jag vill ha över Stig på eftermiddagen genom att följa tråden motsols. Men övergången ( över en garageuppfart ) tycks ändå ha blivit för vid, då han idag yrade runt på asfalten tills jag flyttade honom manuellt. Han skulle ju klippa huvudområdet o min förhoppning var ju att han inte skulle hitta över "slumpmässigt". Det har blivit en passage på ca 90 cm (det passade sig så) men jag måste alltså krympa denna ytterligare mot 70cm för att det ska funka? Eller kan jag krympa ner passagen ännu mer?
tacksam för svar!
Med vänlig hälsning,
Ps Stig 325 hälsar....
 
Det där med avstånd får man helt enkelt testa sig fram till. "Problemet" med att den tar sig mellan områdena blir du inte av med helt oavsett, men man kan göra det svårare för den att hitta över.
 
Okej, får testa då. Skarvarna mellan gångplattorna ligger ju på 50 cm, kan ju prova där.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.