Lawrence skrev:
Ja det stämmer, men det hus som står här nu och är mindre har pulpettak och vi vill behålla karaktären samt att vi haf fått befrielse från strandskydd med vissa restriktioner att ändra för mycket
Aha, ja då var det ju inte ett så bra alternativ nej.
 
BtgBil.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
BtgForm.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
wanegardh skrev:
Bilder på byggandet vill vi ha.(y)
OK, nu börjar det ! :cool:
 
Spännande! Bygger du allt själv?
 
Marlen Eskilsson skrev:
Spännande! Bygger du allt själv?
Jag har fått hjälp med schakt och platta, tycker inte att det är varken lätt eller kul. Bygger stomme och resten själv, förhoppningsvis med hjälp av någon av sönerna !?
 
Byggagarage skrev:
Det kanske ligger i planen men ovanför den planerade porten kommer du behöva förstärka med en infälld liggande regel eller liknande.
Tack för tipset, finns nu inritat :)
 
Lägga upp den uppdaterade ritningen?
 
Ser att du har möjlighet till rätt trevlig utsikt där. Utnyttjar du den på något sätt, eller står du "med ryggen" mot havet?
 
Marlen Eskilsson skrev:
Ser att du har möjlighet till rätt trevlig utsikt där. Utnyttjar du den på något sätt, eller står du "med ryggen" mot havet?
Ja självklart är det så:)Jag har ersätt dörren i ursprunglig ritning med ett 1m brett ovanhängd fönster så att jag kan stå och jobba med ansiktet mot havet. Ska posta ritningen ikväll !
 
HelaformSkjut.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Om någon som läser detta kan tipsa om hängportsbeslag är jag tacksam. Söker ett utanpåliggande beslag lik bilden, fast av mera industriell karaktär :confused:
 
Senaste ritningen - illustrationen !
Bod2013Juli3.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Sållentuna_INFP
  • Laddar…
Plattan ! bild(1)-1.JPG
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Där ja, tjusigt :)
 
Tjusigt! Hur har du tänkt inreda?
 
carlbanan skrev:
Tjusigt! Hur har du tänkt inreda?
HaHa! har inte hunnit tänka på det än. Ska dock inte ha några stora maskiner, hyvlar, cirkelsåg el dyl. Så jag börjar nog med att rita in arbetsbänk med utsikt mot vattnet och fortsätter därifrån
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.