D09
Lite återkoppling

Fick igenom livränta hos fk, efter detta bedömde TH skadan att vara av sådan art.

Verkar handla väldigt lite om vilken kroppslig skada man fått och desto mer om hur krångligt det blir o räkna ut ersättningar. Min uppfattning iaf.
 
När jag krockade med bilen så fick jag ersättning för invaliditet, har 1% invaliditet i min vänsterhand. De borde kunna räkna ut hur invalid du är efter skadan och få ersättning efter det, tror handkirurgen hjälpte till efter lite överklagan hos försäkringsbolaget.
 
  • Gilla
D09
  • Laddar…
D09
Just nu ligger invaliditetsintyget som utfördes hos Carlanderska hos TH som i sin tur ska skicka till en egen läkare för att sätta en siffra, sen får man se vilket skambud man får ;)

Hade hoppats på att min ordinarie läkare som varit med genom rehab och två operationer skulle göra intyget men han hade fått ett bättre jobb sa dom ha ha då blev det en privat klinik istället med tanke på att dom hade 1 veckas väntetid, Sahlgrenska hade jag väntar 1 månad och dom visste fortfarande inte när nästa omgång av denna typ av skadeärenden skulle ske nästa gång.

Försäkringsbolagen betalar ju samma summa för intyget oavsett vart man går så då kändes det rätt att välja det snabbaste. :)
 
Hemmakatten
Du kan väl begära ut din journal inklusive röntgenbilder mm och sedan ta kontakt med läkaren på hans nya arbetsplats och be att han skriver ett utlåtande. Du kommer visserligen att få betala några tusenlappar men det kan det kanske vara värt.
 
  • Gilla
D09
  • Laddar…
D09
Hemmakatten skrev:
Du kan väl begära ut din journal inklusive röntgenbilder mm och sedan ta kontakt med läkaren på hans nya arbetsplats och be att han skriver ett utlåtande. Du kommer visserligen att få betala några tusenlappar men det kan det kanske vara värt.
Alla journaler och plåtar har jag sen jag upptäckt att främst arbetsterapefterna skriver massa orelevanta saker som inte har med rehab och göra. Har även röntgenplåtar på när ett av stiften lossade och satte sig i köttet, dom fick jag egentligen av en slump när dom fixade till det och jag bad om att få ett "minne" ;) dom plåtarna har iofs inte försäkringsbolaget.

Borde väl inte vara så svårt i dagens informationssamhälle att få tag på honom egentligen om han jobbar i samma stad. Men sparar nog det till om det blir en tvist i ärendet, nu med tanke på att intyget är skrivet. Ja, några tusen kan det helt klart vara värt om det blir aktuellt :) ångrar lite att jag inte gjorde det från början.
 
C
Herregud vilken soppa... Det är en skada till följd av trafik och skall ersättas enligt trafikskadelagen. De som yttrat sig I ärendet på denna site verkar inte ha ett hum om vad de yttrar sig om..... Sveda o värk(plåster på såren) är en sak. Lyte o men är nåt annat... medicinsk invaliditet o faktiskt invaliditet är ytterligare nåt helt annat...Låt mig om det sista ge ett exempel: Om jag eller en konsertpianist tappar ett finger är den medicinska invaliditeten lika stor hos oss bägge MEN den faktiska invaliditeten hos pianisten är säkert upp mo 80- 100 %.För mig som jobbar på kontor är den kanske 2%. ....Vänd dig till en jurist!

Om inte bolaget medger utnyttjande av biträde förlorar du ersättning.... Vänd dig för guds skull till en jurist!
 
  • Gilla
D09
  • Laddar…
D09
carra skrev:
Herregud vilken soppa... Det är en skada till följd av trafik och skall ersättas enligt trafikskadelagen. De som yttrat sig I ärendet på denna site verkar inte ha ett hum om vad de yttrar sig om..... Sveda o värk(plåster på såren) är en sak. Lyte o men är nåt annat... medicinsk invaliditet o faktiskt invaliditet är ytterligare nåt helt annat...Låt mig om det sista ge ett exempel: Om jag eller en konsertpianist tappar ett finger är den medicinska invaliditeten lika stor hos oss bägge MEN den faktiska invaliditeten hos pianisten är säkert upp mo 80- 100 %.För mig som jobbar på kontor är den kanske 2%. ....Vänd dig till en jurist!

Om inte bolaget medger utnyttjande av biträde förlorar du ersättning.... Vänd dig för guds skull till en jurist!
Hej och tack för tipset :)

Har en advokat som sköter min talan så jag hoppas på det bästa.. Ska få få brev på invaliditeten vilken dag som helst nu...
Bara väntat i 3 månader sen f-bolaget fick intyget ;)
 
D09 skrev:
Hej och tack för tipset :)

Har en advokat som sköter min talan så jag hoppas på det bästa.. Ska få få brev på invaliditeten vilken dag som helst nu...
Bara väntat i 3 månader sen f-bolaget fick intyget ;)
För mig tog det 12 år att avsluta ärendet så jag kan inte annat än tycka det är snabbt hanterat ;) Men utan ett juridiskt ombud som är insatt i frågeställningarna så är det i princip omöjligt att reda ut det själv. Lycka till och vill du ha tips på en riktigt vass advokat i sådana ärenden så skicka ett PM.
 
  • Gilla
D09
  • Laddar…
D09
Tjacko skrev:
För mig tog det 12 år att avsluta ärendet så jag kan inte annat än tycka det är snabbt hanterat ;) Men utan ett juridiskt ombud som är insatt i frågeställningarna så är det i princip omöjligt att reda ut det själv. Lycka till och vill du ha tips på en riktigt vass advokat i sådana ärenden så skicka ett PM.
Skicka gärna över namnet :) Alltid bra att veta sånt :)

12 år??? Det är ju fan helt otroligt!!!

Jag har hållit på sen 2010 så där ligger jag i lä, men vi får se.. Har inte ens fått för förlorad arbetsinkomst än ;)
 
D09 skrev:
Skicka gärna över namnet :) Alltid bra att veta sånt :)

12 år??? Det är ju fan helt otroligt!!!

Jag har hållit på sen 2010 så där ligger jag i lä, men vi får se.. Har inte ens fått för förlorad arbetsinkomst än ;)
Kanske lite felformulerat av mig. Det tog inte ens 5 år förinvaliditetsersättningen att fastställas, men förlorad arbetsinkomst tog drygt 12 år.
 
  • Gilla
D09
  • Laddar…
D09
Tjacko skrev:
Kanske lite felformulerat av mig. Det tog inte ens 5 år förinvaliditetsersättningen att fastställas, men förlorad arbetsinkomst tog drygt 12 år.
Vad var det dom bråkade om gällande arbetsinkomsten? :)
( om man får fråga )
 
D09 skrev:
Vad var det dom bråkade om gällande arbetsinkomsten? :)
( om man får fråga )
Har skickat PM. Men deras revisor som gjorde första och andra bedömningen klarade inte av multiplikationstabellen snällt och enkelt uttryckt. Vilket alla efter 12 år var överens om. Multiplikation var till och med generöst sagt av mig då endast subtraktion var nödvändig kunskap ;)
 
  • Gilla
D09
  • Laddar…
D09
Tjacko skrev:
Har skickat PM. Men deras revisor som gjorde första och andra bedömningen klarade inte av multiplikationstabellen snällt och enkelt uttryckt. Vilket alla efter 12 år var överens om. Multiplikation var till och med generöst sagt av mig då endast subtraktion var nödvändig kunskap ;)
Tackar för pm:et :)
 
D09
Fick svar från Otrygga Hönsa idag

1 % bedömde dom invaliditeten till för att ha krossat handen.

Tror jag sköt av en säkring när jag läste brevet.

Såg att dom inte tagit hänsyn till mycket begränsad rörlighet, konstant värk, sneda fingrar, minskad kraft i handen, skadade mjukdelar etc etc

Dom har helt enkelt skitit i mina beskrivningar kring skadan helt och hållet trots att dessa omnämns i sjukhournaler, invaliditetsintyg etc

Deras " läkare " skrev

Lätt felrotation på fingrar, ingen knytdias 1%.


Är så jävla förbannad på det bolaget..

Misstänkte att det skulle bli så för dom har haft en jäkligt skum och otrevlig attityd från start.
 
Överklaga!
Få en egen bedömning från en handkirurg kanske?
 
  • Gilla
D09
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.