Hej

Fick ett ryck och beställde en ctl midi från england då jag ändå beställde ett gäng andra festoolgrejer.
Nu kom jag på att maskinuttaget säkerligen är en engelsk kontakt vilket ställer till det såklart.

Kan man byta det utan större huvudvärk eller är det reseadapter som gäller?
Undrar också om det är plugit på dammsugarkabeln eller om jag måste byta den med?
 
Det är inte plugit på dammsugaren, så där får du byta eller köra med adapter. Om du har en UK-plugitkabel kan du använda den mellan dammsugare och maskin.
 
mattiasp skrev:
Det är inte plugit på dammsugaren, så där får du byta eller köra med adapter. Om du har en UK-plugitkabel kan du använda den mellan dammsugare och maskin.
Hej

Tack för svar.
Har också tänkt i dom banorna, problemet är att jag, tyvärr inte, endast har festool maskiner och att sätta plugit på alla andra är iofs möjligt men känns jobbigt.
 
Med risk att jag missförstår något. Kan du inte klippa av typ en halvmeter på anslutningssladden till damsugaren, montera en schukohona (eller vad nu korrekt terminologi kan vara) och använda denna stump som adapter för maskinuttaget. Sen sätter du en vanlig stickpropp på anslutningskabeln.
 
  • Gilla
FredrikR
  • Laddar…
Alfredo skrev:
Med risk att jag missförstår något. Kan du inte klippa av typ en halvmeter på anslutningssladden till damsugaren, montera en schukohona (eller vad nu korrekt terminologi kan vara) och använda denna stump som adapter för maskinuttaget. Sen sätter du en vanlig stickpropp på anslutningskabeln.
Det låter ju faktiskt vettigt, så får det nog bli alternativt så sätter man en vanlig adapter i uttaget.

Tänkte mest om någon vet om själva uttaget finns som reservdel eller om man måste byta hela överdelen på maskinen
 
Som Alfredo tipsar om bör vara enklaste och smidigaste lösningen. :)

Men uttagen ska finnas lösa. Kolla på www.festool.se

<edit>
Tog en kik där själv, och ser att till CTL26´an som jag äger sen en tid tillbaka säljs uttagen som tillbehör, men kollar jag på Midin syns inga. :(
 
Redigerat:
Visst finns det tillbehör!

Tyskar tar också sönder sina saker och det är samma dammsugare oavsett uttag.

Gå in till närmsta Festool säljare och langa upp 220kr och be att få ett #454642

Problem Solved.

Plug-it kontakter har du sedan tidigare?
 
atomlab skrev:
Visst finns det tillbehör!

Tyskar tar också sönder sina saker och det är samma dammsugare oavsett uttag.

Gå in till närmsta Festool säljare och langa upp 220kr och be att få ett #454642

Problem Solved.

Plug-it kontakter har du sedan tidigare?
Se där!

Tack för hjälpen, nu får man hoppas att man inte behöver löda för det är jag kass på
 
Har 2 plugit sen tidigare men fundera starkt på att köpa några till och sätta på de maskiner man oftast använder med dammsugaren, dvs bosch sänksåg och dewalt fräs
 
hantverkare1 skrev:
Tack för hjälpen, nu får man hoppas att man inte behöver löda för det är jag kass på
Uttaget i MIDI:n är någon form av snabbkopplingshistoria. Kan eventuellt vara svårt att få ut kablarna ur det gamla uttaget men då bör det gå bra att klippa av dem, skala och trycka in i det nya uttaget.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.