Jäderberg skrev:
På fyra veckor ska 108 kvm hus från 80-talet renoveras och bli beboeligt för 12 augusti ska nuvarande hus överlåtas...får se om tidsschemat håller.
Ta det rum för rum!

Allt behöver inte vara tip top från början, så det är dumt att t. ex. riva upp alla golv först.
Att ha ett par rum som är fina gör det lättare att uthärda resten.

Och tyvärr måste jag råda dig att ransonera Bygga Hus-besöken en tid annars så brister planen direkt :confused:
 
Dansbandveckan i Malung V.29 hägrar med husvagnen, sen ställa fram kyltunnan när vi kommer hem och fylla upp den med dricka av alla de slag så bad gästerna slipper gå törstiga när dom kommer på besök. Gå ut och hämta kantarellerna med frugan och taxarna. Grillen ska tändas ofta, kanske lite vindsurfing, sen blir det nog en tur med husvagnen till någon.
 
  • Gilla
p.lundgren
  • Laddar…
D09
norrgårn skrev:
Dansbandveckan i Malung V.29 hägrar med husvagnen, sen ställa fram kyltunnan när vi kommer hem och fylla upp den med dricka av alla de slag så bad gästerna slipper gå törstiga när dom kommer på besök. Gå ut och hämta kantarellerna med frugan och taxarna. Grillen ska tändas ofta, kanske lite vindsurfing, sen blir det nog en tur med husvagnen till någon.
Ahhh härliga Malung, åkte ofta dit förr o hälsa på lumparkompisar under dansbandsveckan :)

Härligt ställe även om man inte lyssnar på dansband ;)
 
Brygger egen öl så en ny batch ska flaskas nu i helgen...annnars fokus på att fixa ngn frostsprängd tegelsten o några fogar. Ska nog gå att ro hem. Byta ventil på ett element, också överkomligt. Tanken var annars att vi skulle haft någon byggfirma att sätta in en altandörr. Den första som var här (på rekommendation) sa, inga problem. Fixar vi på någon dag eller 2.sen återkom han aldrig så blir väl ingen altandörr denna sommar...
 
  • Gilla
D09
  • Laddar…
D09
olofh skrev:
Brygger egen öl så en ny batch ska flaskas nu i helgen...annnars fokus på att fixa ngn frostsprängd tegelsten o några fogar. Ska nog gå att ro hem. Byta ventil på ett element, också överkomligt. Tanken var annars att vi skulle haft någon byggfirma att sätta in en altandörr. Den första som var här (på rekommendation) sa, inga problem. Fixar vi på någon dag eller 2.sen återkom han aldrig så blir väl ingen altandörr denna sommar...
Dom dyker nog upp en kväll helt plötsligt och säger att nu är det dags ;)

Hoppas ölen smakar :)
 
torparnorpan skrev:
hade en hel del planer för mina 5 veckor men helt plötsligt fick sambon jobb över sommaren, naturligtvis mina 5 veckor, så där rök all tid till arbete eftersom vi har en liten dotter på 1,5 som tar en hel del tid och energi :) Det är värt allt att få vara med henne så klart, inte tu tal om det,men som sagt arbetsplaneringen föll ju rätt hårt eftersom jag hade planerat att jobba då hon var hemma med lillan. Jaja... ta det sedan helt enkelt :)

Trevlig sommar på er alla!

inte ska väll allt falla på barnet? har ju själv 7v semester med grabben, det är ju bara att klä på det lilla livet och låta dom vara med, visst allt tar längre tid och man får kolla att dom inte äter stenar och tuggar på fogsvansen men det är inte omöjligt. sen istället för att duka fram chips till klockan nio filmen är det bara att hoppa in i kläderna och jobba.

Edit: Trevlig sommar
 
Redigerat:
  • Gilla
D09
  • Laddar…
D09
ImageUploadedByByggahus.se1373402651.495950.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
ImageUploadedByByggahus.se1373402667.832950.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
ImageUploadedByByggahus.se1373402686.421056.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


En av murarna växer fram... Några meter till så kan man stryka den punkten för sommaren :)
 
  • Gilla
Kjell_G
  • Laddar…
P
Vi ser att du dricker i alla fall när du bygger :D
 
  • Gilla
D09
  • Laddar…
D09
TheStills skrev:
Vi ser att du dricker i alla fall när du bygger :D
Ha ha den blir svår o komma undan ;)
 
Är det en så kallad schnappsflaska :wow:

Snygga murar för övrigt (y)
 
  • Gilla
Kakelfog och 1 till
  • Laddar…
P
Semestern är snart slut. Mitt mål var att få verkstan färdigmålad invändigt och all el omdragen. Har precis målat där centralen ska sitta, så imorgon kan centralen installeras.
 
  • Gilla
D09
  • Laddar…
Brukar gå ut i stor stil med att målningstvätta alla fönster och pilla bort löst kitt. Sedan hinner jag inte mer. Dagen innan avresa panik-kittas det bortpillade. Blir antagligen likadant i år.... :)
 
  • Gilla
KnockOnWood och 1 till
  • Laddar…
Sommartorparn skrev:
Brukar gå ut i stor stil med att målningstvätta alla fönster och pilla bort löst kitt. Sedan hinner jag inte mer. Dagen innan avresa panik-kittas det bortpillade. Blir antagligen likadant i år.... :)
Som talesättet säger:
Vägen till helvetet är kantad av goda föresatser ;)


Kanske dags att skaffa nya underhållsfria så du inte behöver ha dåligt samvete hela semestern.
Det är ju inte fel att njuta lite av att bara leva.
 
Sommartorparn skrev:
Brukar gå ut i stor stil med att målningstvätta alla fönster och pilla bort löst kitt. Sedan hinner jag inte mer. Dagen innan avresa panik-kittas det bortpillade. Blir antagligen likadant i år.... :)
Prova att inte göra ett skit på fönsterna nästa år och se vad som händer..... ;)
 
  • Gilla
MTech
  • Laddar…
Enk Projektet skrev:
Prova att inte göra ett skit på fönsterna nästa år och se vad som händer..... ;)
Men då går jag ju miste om HOPPET om att det någon gång ska lyckas. ;-)
 
  • Gilla
Enk Projektet och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.