Vi har just avslutat huvuddelen av en omfattande ombyggnad/köksrenovering, och tänkte lägga upp lite bilder på hur det blivit (samt lite pågående byggnation såklart).

En mindre översikt är att vi tagit ner två gamla väggar för att slå ihop en hall med det gamla köket och för att öppna upp mot vardagsrummet på andra sidan hjärtväggen. Putsen i vardagsrummet har lagats, och fått finputs som nytt ytskikt. Köket är Ikea Metod, men med ganska mycket ihopplockat från diverse ställen eller ombyggt.

Kitchen13-4.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Det är inte helt färdigt, lister och socklar saknas, plus en hel del detaljer. Men i det stora hela är det klart, i alla fall så mycket att vi vågar bjuda hem folk igen!

Kitchen13-3.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Från vardagsrummet.

Teckomatorp2-148.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Så här såg det ut när vi flyttade in för ett år sedan.

Kitchen02-4.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Rivning pågår...

Kitchen03-1.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Nätan rent. 3.5 ton i containern, och då sparade vi all tegelsten.

Kitchen05-4.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


En veckas hjälp av snickare för att få upp undergolv, gipsa och spackla taket, och fixa till väggar.

Kitchen06-2.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Vardagsrummet led av vattenskador och bomputs, så alla tapeter och lös puts fick åka ner.

Kitchen07-2.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Ny kalkputs.

Kitchen08-1.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Och som ytskikt genomfärgad finputs.

Kitchen09-5.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Kubbgolv i ek var roligt och inte så svårt att lägga.

Kitchen10-4.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Både det nya golvet och den gamla parketten blev fantastiska efter slipning och hårdvaxolja, gjort av den lokala golventreprenören.

Kitchen11-4.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Elektrikern har varit här och kopplat in ljuset, och köket är nästan färdigmonterat.

Kitchen12-2.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Massor av litster att skrapa, spackla, såga, sätta upp och måla!

Det saknas ännu bänkskivor vilket ska bli i carraramarmor, taklister, lite dörrar som ska målar, socklar och täckskivor i köket.

Är man intresseard finns det betydligt fler bilder på http://london-to-teckomatorp.tumblr.com/
 
  • Gilla
corre och 2 till
  • Laddar…
Snyggt!

Kul att se ett Ikea Metod-kök med lite extra pimpning från superfront om jag inte ser fel.
 
Jag gillar att ni prioriterat förvaring, med många överskåp och t.o.m. hyllor över fönstret. En täckskiva längst upp mot taket sen bara så blir det kanon!
 
Ja, visst är det superfront. Tur att de inte släppt skåpfronter ännu, annars hade jag nog blivit ruinerad. Är lite besviken på den grå färgen (Veddinge), hade gärna haft den mörkare. Funderar på att måla med linoljefärg, men det får bli ett senare projekt i så fall.

Täckskiva högst upp blir det definitivt, när det hinns!
 
Redigerat:
Snyggt kubbgolv! Jag tänkte också ge mig på att lägga ett själv fast i spillbitar från gamla furubalkar. Vilket lim använder du till golvet? Har du någon fog i det?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.