KnockOnWood skrev:
Varför skall man ha ett tak över pumpen?
Det är mer praktiskt än att ha taket under pumpen. :)
 
- Riva ned gammla häcken och ta upp rötterna, lite småfattig just nu, var på Legoland med familjen, så detta görs för hand)
- Sätta staket
- Fixa till en ny trädgrådsgång
- Fixa gräsmattan på framsidan

Vi har redan gjort en del, detta blir vårt sommar projekt, man måste kunna ta en kall pilsner då och då också :D
 
- Knacka ned puts och putsa om en gammal mur till en rabatt
- Lägga ölandsten vid grillplatsen, ca 5 kvm
- Grilla, dricka öl och åka 2 ggr till Italien

:)
 
Känns gott att det inte är bara jag som har upp över öronen att göra på semestern:p
 
  • Gilla
D09
  • Laddar…
Nog finns det planer alltid.
Det intressanta blir att se hur mycket jag EGENTLIGEN hann med under semestern :p
 
  • Gilla
D09
  • Laddar…
Har efter 2års byggande tappat orken för långdragna projekt, Så jag har 5-6 projekt igång samtidigt.
Just för att kunna göra något annat när jag tröttnar på det jag håller på med, men denna semester tänkte jag slutföra alla projekt.

Så är det tänkt iaf, men det kommer nog inte att ske.

Det som ska slutföras är, bygga garage, måla huset, bygga 150m2 altan, dränera och lägga igen 60m dike+bygga klart en lekstuga jag påbörjade för att få bort virke från garageplattan.
 
  • Gilla
D09
  • Laddar…
D09
klimpfan skrev:
Har efter 2års byggande tappat orken för långdragna projekt, Så jag har 5-6 projekt igång samtidigt.
Just för att kunna göra något annat när jag tröttnar på det jag håller på med, men denna semester tänkte jag slutföra alla projekt.

Så är det tänkt iaf, men det kommer nog inte att ske.

Det som ska slutföras är, bygga garage, måla huset, bygga 150m2 altan, dränera och lägga igen 60m dike+bygga klart en lekstuga jag påbörjade för att få bort virke från garageplattan.
Låter som rena semestern ehhh ;)

glöm inte öl pauserna :)
 
blah min första semester med eget hus och andra med våran knodd.

eftersom vårat hus har varit eftersatt av förra ägaren speciellt trädgården så läggs det mycket energi just där.
slitit som en hund enda sen tjälen kröp en halvmeter ner i backen mycket buskar som har rykt och en heldel beskärande av kvarvarande buskar. håller just nu på ett ta ner en häck som har vuxit sig till en imponerande höjd av cirka 7meter.

men mellan allt grönarbete så har jag hunnit regla upp 45kvm altan som väntar på trall då min leverantör är lite seg.
även målat om garageporten, monterat hängrännor, monterat underspikning och målat vindskivorna har även monterat ny belysning på garaget.

kvar att göra är hur mycket som helst, en del av sakerna är.

gräva ur 120kvm infart och grusa, likaså anlägga ca 20kvm grusgång
måla taket på boningshuset
bygga hundgård för jycken
fixa till punchbalkongen
renovera farstun
montera diverse trädgårdbelysning
och annat smått och gott

brukar vanligtvis greja fram till tolv ibland halv ett på natten för att hinna, lite punchigt dock.


men är det inte så att vi husägare får vila i graven först?
 
Lutte skrev:
...
gräva ur 120kvm infart och grusa, likaså anlägga ca 20kvm grusgång
måla taket på boningshuset
bygga hundgård för jycken
fixa till punchbalkongen
renovera farstun
montera diverse trädgårdbelysning
och annat smått och gott

brukar vanligtvis greja fram till tolv ibland halv ett på natten för att hinna, lite punchigt dock.


men är det inte så att vi husägare får vila i graven först?
Bra att du inte börjar med punchverandan. Då hade väl inte mycket annat blivit gjort :)

Och bra att den inte står sist, då hade du kanske inte hunnit med den :confused:
 
KnockOnWood skrev:
Bra att du inte börjar med punchverandan. Då hade väl inte mycket annat blivit gjort :)

Och bra att den inte står sist, då hade du kanske inte hunnit med den :confused:
Haha risken att man sittandes där med rödnäsa är ganska liten, man måste ju tänka på pojkspolingen
 
Anlägga trädgård med allt va det innebär!

- gräva och bygga pool
- bygga stort trädäck runt pool
- rulla ut gräs runt huset
- montera markiser
- Mallorca 1v

Tror det var det mesta!
Mycket just nu! Går nog åt en del in på hösten innan allt är slutfört :)
 
hade en hel del planer för mina 5 veckor men helt plötsligt fick sambon jobb över sommaren, naturligtvis mina 5 veckor, så där rök all tid till arbete eftersom vi har en liten dotter på 1,5 som tar en hel del tid och energi :) Det är värt allt att få vara med henne så klart, inte tu tal om det,men som sagt arbetsplaneringen föll ju rätt hårt eftersom jag hade planerat att jobba då hon var hemma med lillan. Jaja... ta det sedan helt enkelt :)

Trevlig sommar på er alla!
 
  • Gilla
D09
  • Laddar…
D09
torparnorpan skrev:
hade en hel del planer för mina 5 veckor men helt plötsligt fick sambon jobb över sommaren, naturligtvis mina 5 veckor, så där rök all tid till arbete eftersom vi har en liten dotter på 1,5 som tar en hel del tid och energi :) Det är värt allt att få vara med henne så klart, inte tu tal om det,men som sagt arbetsplaneringen föll ju rätt hårt eftersom jag hade planerat att jobba då hon var hemma med lillan. Jaja... ta det sedan helt enkelt :)

Trevlig sommar på er alla!
Trevlig sommar :)
 
Alltså jag vill ju inte göra något så tänkte som så att jag ska försöka hinna med att vara ledig.
 
  • Gilla
Blindnit
  • Laddar…
På fyra veckor ska 108 kvm hus från 80-talet renoveras och bli beboeligt för 12 augusti ska nuvarande hus överlåtas...får se om tidsschemat håller.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.