Om man endast har tvättmaskin och torktumlare och önskar hängtorka tvätten, finns det några snillrika bra lösningar som ni gjort?

Vill helst inte ockupera hela golvet med en torkställning, gärna något praktiskt på väggen.
 
Torkställning på väggen?
 
  • Gilla
glinton
  • Laddar…
stort tack för tipsen än så länge, jättebra
 
Vi har ingen torktumlare alls, utan vi hängtorkar allt. Har en avfuktare i tvättstugan och det är verkligen toppen.
 
Allt som kan hängas på galgar hängs upp direkt i klädkammaren övrigt torktumlas eller hängs upp ute vid bra väder.....
 
Vi har torklinor mellan väggarna. 4 st tar rätt exakt en vanlig maskin. Sedan kör vi med avfuktare från mitten av maj till november typ. Funkar perfekt, måste komma ihåg att stänga ventilationen i tvättstugan när man kör torken!

Sommartid mest ute om vädret tillåter.
 
Enk Projektet skrev:
Allt som kan hängas på galgar hängs upp direkt i klädkammaren övrigt torktumlas eller hängs upp ute vid bra väder.....
Hänger ni blöta kläder direkt från tvättmaskinen till klädkammaren?
Hoppas att du har bra ventilation där.
 
KnockOnWood skrev:
Hänger ni blöta kläder direkt från tvättmaskinen till klädkammaren?
Hoppas att du har bra ventilation där.
Japp...funkar kanon.....
 
25mmstålrör över bänk och tvättmaskin och hänger upp på IKEAs plastgalgar.
Fungerar perfekt, tvätten kan hänga tätt och torkas med avfuktare, fast luft imellan plaggen fungerar förstås bäst.
Inget löst skit på golven eller fiffiga utdragsmanicker utan galgar, jag tar vid behov ett fång och går och hänger upp utan att ta bort galgarna och tar med mig tomma tillbaka till tvättstugan.
DET FUNKAR KANON! Jag blev tvungen att skrika då det fungerar så jäkla bra, riktigt jäkla bra!
Sommartid/rätt väderlek stänger jag dörren till tvättstugan och öppnar grovingångsdörren och det torkar kalas under tak.
Jag har en luftig garderob så det fungerar utmärkt att hänga dit fuktiga kläder.
 
Har nästan samma lösning som Workingclasshero och nöjd med den. I stället för stålrör har jag en duschdraperistång som är spänd mellan 2 vägar ( ca 2m) så högt i luften så man kan nå o hänga galgarna på. Ibland glider den ner på kaklen om jag hängt på för mycket .... men då är den riktig överbelastad :). Lösning kräver inga håll i kaklade väggar och är inte så synlig om inget hänger på. Stånglösningen kan man testa utan att borra och förstöra :)
gaia
 
Y
Tar tillfället och beklagar mig över den ondskefulla torktumlaren som krymper allt.
Kommer göra ett torkrum med linor,en radiator, avfuktare samt en fläkt.
 
tork-1.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Herr_JT och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.