R
Hej,

Jag har köpt Beckers Elit träolja i honungsgul. Den verkar bl mörkare än den som var på bilden i butiken. Kan jag späda olja för att få den ljusare, isåfall, vad kan jag hälla i?
 
Den är vattenburen så du kan späda den med vanligt vatten. Späd den inte för mycket bara för du tappar skyddet, pröva 10-15%.
 
R
aha
 
R
vad är er erfarenhet av beckers elit träolja med pigment? Den verkar vara väldigt svår för att den torkar långsamt. Efter 3 dagar färgar den fortfarande av sig på fötterna en hel del. Hur håller den på sikt tror ni?
 
Torkade du bort överflödig olja inom 30 minuter efter applicering? Oljar du på nysatt eller gammal trall? Hur har vädret varit under de tre dagarna?
 
R
trallen jag oljade var skurad för ett par veckor sedan så den var mycket ljus och torr, den sög som en svamp, hann bara pensla på så sög de in och torkade direkt så jag gick aldrig och eftertorkade då de inte fanns nått att torka upp. Denna trall är under tak så de kan inte regna på den. Däremot min andra altan som jag också oljade och som visar bilden längre upp gick inte så bra, 12 timmar efter att jag målat regnade de lite och allt försvann! Nu har jag oljat samma altan igen, får se hur de står sig....
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.