Jag känner att jag skulle vilja bli klar med allt INNAN semestern så jag har offrat var och varannan helg sedan det blev byggvänligt klimat här uppe. Bor i lägenhet men har en sommarstuga. En bunt med småsaker ska bli gjort såsom:

* Rikta två väggar på garaget
* Dränera om runt garaget samt en friggebod (väntar på materialet som är 2 veckor försenat)
* Bygga en dörr på garaget så man slipper öppna portarna bara för att gå in
* Anlägga en parkeringsplats med tak/carport
* Gräva till en grund för bad- och duschområde
* Dra in lite belysning och uttag på en grillstuga
* Fixa väggar på ett provisoriskt stall

Sen går väl listan att göra 300 punkter längre om man så vill, men det är dessa grejer jag skulle vilja ha varit klar med innan semestern börjar vecka 29. Sen själva semestern så vill jag bosätta mig i garaget och åtminstone hinna få ner motor och låda i bilen. Tid som blir över kan användas till att hålla igång motorcykeln och rida så man får någon form av avkoppling också.
 
Ja ska lägga golv i köket, ny bänkskiva och ho, lister och foder, måla hallen, dricka mängder med öl,!
 
Bygga uterum, 24 m2, byta 1/4-dels fasad samt bygga 60 m2 terass/altan. Det räcker med råge för 4 veckors semester. Men det är nära nog, börjar semestern på torsdag (så det får gärna sluta regna, regna, regna....).
 
Större altan. Grilla på altanen, dricka öl på altanen.

Leka med ungarna och hitta på skoj
 
  • Gilla
D09
  • Laddar…
D09
D09 skrev:
Satt o klura på vad jag vill hinna med under semestern.... Då åker whiteboarden fram och får hänga synligt så man blir påmind arje dag :)

[bild]

Detta vill jag hinna med, i år är jag pappaledig så ungarna leker jag gärnet med på dagarna och när sambon kommer hem åker jobbakläderna på och jag blir lycklig :)

Nackdelen med whiteboard är att så fort en sak blir löst och jag stryker den så fyller min sambo på =/
Lägger till fixa motorsåg och byta drivaxel på min bil, sambons skiv/broms/handbromsen stryker jag ikväll :)

Inhandla en flaska grönstedt har tillkommit med :)
 
D09
Här kommer en bild på hur jag gjorde med tak över L/L Pumpen
Och avrinningen under den
 
  • 1372707354484.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
D09
  • Laddar…
D09
Grymt, är det plåttak ?
 
Japp, plåt är det (y)
 
Utomhusdusch, skydd/dölja sopcontainer, cykelförråd. /Missfixtrix
 
Bygga ett helt garage, renovera huset, skrapa och måla fasaden, riva och bygga upp stentrappan och lägga en gång med gatsten samt anlägga en gräsmatta och en slänt, göra färdigt badrummet och installera bubbelbad samt renovera ena skorstenen och installera en braskamin i den andra och till sist stensätta garageuppfarten till det nya garaget.
På tiden som blir över tänkte jag rädda världen.
Jo, åsså ska vi segla en vecka också.

Glömde nämna att jag ska gräva ner en kulvert till garaget också och ansluta den samt passa på att dränera huset samtidigt.
 
Redigerat:
thomasx skrev:
På tiden som blir över tänkte jag rädda världen.
Bra, så slipper jag. Hinner nog inte den här semestern (heller). :p
 
P
Efter en sommar att byta tak och sen nästa med att bygga ett garage ska jag bara i år bygga lite trädgårdsgångar, carport, uteplats, putsa invändigt i garaget... ja kanske man har kanske en plan men i år ska jag banne mig ta det som det kommer.. Är inte pressad att blir klar med något. Känns faktiskt skönt och då har man energi att göra mer. Men blir det bra väder ska jag göra annat som inte har huset med att göra...
 
SC Aero skrev:
...
Här kommer en bild på hur jag gjorde med tak över L/L Pumpen
Och avrinningen under den
Varför skall man ha ett tak över pumpen?
 
KnockOnWood skrev:
Varför skall man ha ett tak över pumpen?
Skydd mot snö tex.
Men vill det är inget man måste ha men det skadar inte :)
 
I ingen speciell ordning:
Avverka "lilla borneo", hyra grävis och grovplanera samma område, så ny gräsmatta, bygga fall fr huset på norrsidan, lägga kantsten, klippa ner bångstyrig häck, byta panel och fixa vattenskada på uterummet, måla uterummet invändigt och utvändigt, måla carport, renovera innerdörrar, byta kök samt ställa iordning en barnkammare. Pust!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.