Hittade den här tråden eftersom jag har liknande problem. Kan inte bli annat än förvånad över att en apparat från ett kvalitetsmärke har ett sådant fel år efter år. Någon som haft kontakt med Siemens?
 
Är maskinen över 2 år så bryr de sig inte,
 
Det är ju bedrövligt när man uppenbart har ett konstruktionsfel. Aldrig mer en Siemens i mitt hus. Jag trodde det var ett kvalitetsmärke.
 
Har också en e44-10 som stannar direkt efter att jag trycker start. Tackar verkligen för att ni delat med er av info här. Men hur får man ut kontrollpanelen? Har skruvat bort 4 torx skruvar men det verkar som panelen fortfarande sitter fast högst upp. Måste jag montera bort mer grejor?
 
panel skrev:
Har också en e44-10 som stannar direkt efter att jag trycker start. Tackar verkligen för att ni delat med er av info här. Men hur får man ut kontrollpanelen? Har skruvat bort 4 torx skruvar men det verkar som panelen fortfarande sitter fast högst upp. Måste jag montera bort mer grejor?
Tryck in en plattmejsel i ovankant och bänd loss den. Lossa gärna topplocket först så kommer du åt bättre
 
Har nu felsökt min e44-10.
Problemet är att den kan köra ett tag sen dör den och går inte att starta upp igen. Inga lampor lyser som det verkar göra på andras. Sen om den stått ett gäng timmar. Så kan den vakna till liv och startknappen kan stå och blinka.

Hemliga lucka. Rensad och överhettningsskyddet är ok har tom mätt så det släpper igenom spänning.
 
Det var synd för överhettningsskyddet var annars det hetaste tipset. Men det brukar väl finnas flera...?
 
Att den går ett tag och sedan dör och inte går att köra men fungerar sedan när den har fått stå låter ju lite som en lödpunkt som släpper vartefter det blir varmt och sedan drar ihop sig när den från svalna ett tag. Kan ju också vara en komponent. Har du tagit loss styrkortet och tittat på det på baksidan?
 
Markus Bengtsson skrev:
Har nu felsökt min e44-10.
Problemet är att den kan köra ett tag sen dör den och går inte att starta upp igen. Inga lampor lyser som det verkar göra på andras. Sen om den stått ett gäng timmar. Så kan den vakna till liv och startknappen kan stå och blinka.

Hemliga lucka. Rensad och överhettningsskyddet är ok har tom mätt så det släpper igenom spänning.
Tycker du ska testa som flera andra gjort o kolla upp TNY266PN, switchregulatorn, verkar vara standard problemet på dom, (jag har för mig att den jag laga tvärdog o inte hade nån lampa som lyste).
Hårfön o kylspray så vet du direkt :)
 
DSC_0122.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Detta felet var det överhettningsskyddet som behövde nollas.
Plockade bort skyddet där bak o tryckte på den lilla röda knappen så funkade allt igen :)
Tack till Wilkla för tipset.
 
Det är fördelen med ett sånt hör forum, nu slapp i alla fall nån annan lägga ut onödiga pengar på en dyr servicetekniker på ett "skitproblem",
Kul att nån vart hjälpt av det jag skrev......
 
Intressant dock att tillverkarna inte fattar att internet finns där folk elar sina erfarenheter. I mina kontakter med Siemens låtsas de som att de aldrig varit med om felet och föreslog att jag skulle ta dit en servicetekniker för att titta på tumlaren.
 
A
Det är det som personen läser på skärmen framför sig
 
Våran siemens 4år gamla kondenstumlare stannar också ibland och startknappen bara blinkar. Har upptäckt att det är själva luckan som inte stänger riktigt. I början räckte det med att knuffa till den och trycka på start igen men nu har det blivit värre och vi måste hålla luckan intryckt hela tiden (spännband runt maskinen...) annars stannar den.
Kvalitet?
 
Det inte så att det bara har kommit ludd i brytaren så det är att pilla ut med pincett eller lite mejsel?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.