Nimajneb skrev:
Kan man inte sköta sitt Sonos system med valfritt antal telefoner och surfplattor? Den enskilda "fjärrisen" är väl inte kopplad till någon specifik enhet i huset....eller.....jag vet inte ??
Så är det, startar du Sonosappen på en annan mobil eller surfplatta än den du satte igång musiken med så dyker den aktuella låten/radiokanalen dessutom upp, systemet synkroniserar det automatiskt.
Ni verkar förresten gömma att det finns fysiska fjärrkontroller att köpa, CR100/200 till Sonos, för den som föredrar det.
 
Raskus skrev:
Så är det, startar du Sonosappen på en annan mobil eller surfplatta än den du satte igång musiken med så dyker den aktuella låten/radiokanalen dessutom upp, systemet synkroniserar det automatiskt.
Ni verkar förresten gömma att det finns fysiska fjärrkontroller att köpa, CR100/200 till Sonos, för den som föredrar det.



Det som är problemet med sonos är väl att den inte kan ta emot ir, dvs en multi-fjärr kan inte användas. Dessutom har sonos mage att ta ca 2800 kr för sin kontroll (cr200).
 
Håller med om att dom tar hutlöst betalt för fjärrisen, vill man ha en dedikerad fjärrkontroll till Sonos är väl en gammal iPod ett mer humant val om man ser på prislappen.
 
Min uppfattning är att Sonos i princip fasat ut CR200 då de flesta användare kör med IOS- eller Androdienheter. Innan vi hade så mycket mobila enheter i hushållet hade jag en iPod Touch för att styra Sonossystemet. Fungerade dock ganska kasst eftersom iPod:en inte användes till något annat och ingen såg till att den var laddad. Mao var batterierna alltid slut när man skulle använda den.

Ibland saknar jag en fysisk panel att styra musiken med i ett specifikt rum. I köket har jag löst det med lite hack så att man kan styra Sonosspelaren i rummet via touchskärmen på IP-telefonen.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.