Krilleman
Är det någon som kan säga något om arbetsförmågan om denna maskin. Har kikat runt lite om info men hittar inget vettigt om "användarvänligheten"

Priset ser helt OK ut. 1655:- med frakt hos CDON + bygghemma + tretti

61cm svärd, 24,5cm³ slagvolym (0,85kW) , 28cm grenkapacitet, 7kg

Jag har tröttnat på sladd och vill "uppgradera"

Märket är väl direkt inget fel på Min Stiga Park 2002 sen sent 80-tal tuffar på fint fortfarande... thumbup.gif

Någon som provat och har en kommentar?

En begagnad HQV kostar ju ca 1500:- på blocket, så frågan är ju om jag kommer bli mest nöjd med en sådan eller en ny Stiga?

(postade i fel forum först men kan inte ta bort inlägget längre - Admin får mer än gärna göra det)

stiga_shp_60-20892901-3038741981-frntl.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Redigerat:
Och hur nöjd skulle du inte bli med en stihl hs45......lite billigare hos flera handlare nu.....

du vet...vatette vs biltema ungefär....
 
Har en sån häcksax, var en fröjd att klippa med, förra året... Detta år startar den inte.
Kan vara fel från min sida, men får ingen gnista på stiftet.
 
7 kg är ju helt galet för en modern häcksax.

Vi säljer nästan uteslutande den här till privatpersoner:
http://hitachi-powertools.se/produkter.aspx?cat=1340&c=11033&prodID=40178 för 3290:-
Riktigt bra skär (vassa och hållbara) vilket borde vara det som avgör när man köper häcksax.

Stihl HS45 är också bra, men jag skulle nog sakna det vridbara handtaget. Ungefär 75% av häcken klipps ju normalt vertikalt.

Att jämföra en av de billigaste produkterna i Stigas sortiment med en av de dyrare proffsmaskinerna inom samma märke är inte riktigt gångbart. Park 2002 var en av toppmodellerna på den tiden. De billigare handmaskinerna är slit- och slängprodukter, det bör man i alla fall vara medveten om. Sen klarar den säkert jobbet, men vikten tyder på att det är massproducerat lågbudget, att göra en lätt maskin med bra funktion kostar då det ställer helt andra krav på materialkvalitet.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.