Fick ett larm installerat i veckan som gick. Jag valde ett alternativ där jag köpte hela larmanläggningen och alltså äger själva larmet. Men de som installerade anläggningen såg till att ta med sign installationsmanualen (innehåller information om hur man ex vis byter tel nr som larmet skall ringa upp) och programmeringsmanualen (innehåller bl.a. de koder som krävs för att kunna programmera om anläggningen). Nu tycker jag att detta verkar vara direkt felaktigt av dem eftersom det är jag som löpt anläggningen och sedan utnyttjat deras tjänst att få det installerat. Men någon som vet hur det är?
Jag vet att jag som larmägare är skyldig att se till att det fungerar som det skall men samtidigt utan programmeringsinformationen så kan jag ju inte ändra ex.vis tel nr...
 
Hemmakatten
Tänk, det "råkade" installatörerna av vårat larm också göra. Vi ägde iofs inte larmet, utan betalade bara per månad. Slängde mig på telefonen, fick till svar att larmoperatören ville att de (firman som installerade larmet) skulle ta med sig manualerna för att folk "så ofta gör fel när de programmerar". Sk-tsnack!! >:( >:( Larmoperatörerna vill att folk skall ringa till dem varje gång så att de kan skicka ut folk och debitera (som hos oss) 625:- + moms i grundavgift för att åka ut!! I alla fall så hade jag manualerna nästa dag, så stå på dig!! Du äger ju dessutom larmet själv!!
 
  • Gilla
ZappoKnight
  • Laddar…
Fick tillbaka manualerna, men då hade de klippt ut rutan där de fyllt i installatörskoden. Jag blir så trött!
Men uppfinningsrik som man är så tog man en blyertspenna och skrapade på nästa sida och vips så har man även de koderna ;D
 
Snyggt jobbat!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.