Krilleman
Jaha, då har detta ämnet dykt upp, TS är jag själv som erkänner att man tar en "titt" så fort man kommer ut på Ines "fluga". Alltså internet.

Men vem skrev då detta klassiska citat?

Uusmanns u(u)rsprungliga resonemang skildras i följande kommentarer: "Jag vågar inte ha någon alldeles bestämd uppfattning men jag tror inte att folk i längden kommer att vilja ägna så mycket tid, som det faktiskt tar, åt att surfa på nätet. [...] Att sitta och surfa på nätet tar en himla massa tid. Vad är det bra för? [...]

Originalcitatet är faktiskt inte Uusmans (enligt Wikipedia - och det kan man ju alltid lita på? :wow:)

Och nu är vi i denna digitala tidsålder och internet blev ingen fluga (som alla redan vet)... Men hur mycket tid spenderar vi framför skärmen och just specifikt byggahus.se:s forum?

Forumet i stort gillar jag. Jag har lärt mig massor av kunnigt folk och jag har bidragit med min kunskap om rörmokeriet efter bästa förmåga.

On topic blir iaf:

Som användare av byggahus forum spenderar man ju en titt på varje gång man hittar till en "skärm", eller det kanske bara är jag som gör? Oavsett om det är på hemmafronten eller en snabb titt på jobbet innan den dagliga material-beställningen. Denna sporadiska titt blir lätt en kvart flera gånger per dag!

Men det kanske bara är jag?

Mikael_L och Nimajneb är det hiskeligt lågt odds på att någon av dessa blir vinnare tidsmässigt!

;) (y)
 
Redigerat:
Jag skulle tro att jag lägger ca 45min - en timme om dagen på byggahus.se, gå igenom alla de senaste man inte sett och läsa de man fastnar för. Ibland har man något att tillföra (i mitt eget tycke i alla fall) och ibland inte, jag svarar på de inlägg man kan hjälpa till eller ha en åsikt om. Som i det här fallet bevisligen :D
 
Redigerat:
Blir väl ca 10-20 minuter varannan dag.
 
Mikael_L
Usch ...

Nu går jag och häller upp ett nytt glas vin, tror jag ... :eek:


Och du glömde väl hempularen och MathiasS i uppräkningen ... ;)
(I moderatorsrollen skulle jag tro att det ingår ännu några extra timmar som inte syns så mycket.)
 
Jag skäms att erkänna men jag kollar till forumet otroligt ofta på ett eller annat sätt. Oftast så är det via tapatalk i mobilen eller surfplattan. Generellt skulle jag väl gissa att jag kollar ca 1-2 ggr/timme feån 08-24 så är säkert inne 25 gånger per dag. Ren tid är svår att gissa men räknar jag in att svara på mail och pm från byggahusmedlemmar så skulle jag tippa på 1,5-3 timmar varje dag.

Det komiska är att jag läser fler forum men där kollar jag 5-10 gånger/ vecka och orkar sällan svara på alltför långa eller seriösa svar.

Har suttit i bilen , suttit i långtråkiga förhandlingar och familjemiddagar för att smussla fram mobilen så man kan svara på lite inlägg och PM
 
Varje gång jag går på toa. Också några gånger däremellan :).
 
Jag lägger nog 10ggr mer tid än vad som vore hälsosamt.
Protte
 
  • Gilla
Dr.L
  • Laddar…
Kan gå dagar då jag inte är inne sedan kan man slå ihjäl någon timme med att läsa intressanta trådar vissa kvällar om tid finnes. Gillar forumet finns bred kunskap bland medlemarna om allt mellan himmel och jord.(y)

mvh
 
Någon timme om dagen kanske, svarar på några trådar och läser igenom mina favoritsubforum.
 
Jag är nog inne 25-30 gånger om dagen( minst enligt min sambo) Dock läser jag så gott som alltid bara och därför är inte min statiskt på inlägg hög. Men som sagt man kollar nya inläggen samt överblicken i forumsdelen. Sedan sitter man och läser lite mera ingående från tråd vidare till nästa och nästa ett par gånger om dagen.
Så det blir nog ett par 2-3timmar om dagen. Skit 365x2år sedan jag flyttade till hus= 730 dagar gånger 2,5 medel = 1825 timmar! Nä det kan inte stämma nä just det midsommar afton satt jag nog inte mer än 1,5 timmar så svaret är 1824 timmar! Ja det stämmer nog bättre, skit nu försöker jag skoja bort detta. Kom på hur jävla mycket jag skulle hunnit på dessa timmar med bygge! Skit lite ångest men samtidigt är detta ett helt underbart forum!
 
  • Gilla
Mikael_L
  • Laddar…
Nu under semestern så blir det nog 15ggr/dag men oftast en snabb titt för att se om det är ngn intressant tråd på G. Så ca 1h per dag kanske det blir
 
En hel del 5-10-30min surfningar på tråkiga stunder eller om man söker efter en snygg lösning på något man funderar på
 
Eftersom jag inte är aktiv på Facebook kan jag med gott samvete lägga 1-3 timmar om dagen på Bygga hus.
Idag sitter man ju med paddan i knäet i soffan med TVn igång. Blir ofta så att man i början av ett TVprogram tittar ner på paddan då och då och i slutet av programmet tittar upp på TVn då och då.
 
  • Gilla
morsan och 1 till
  • Laddar…
D09
Är inne och läser varje dag, i flera omgångar. Får ju en avi i mobilen när det händer något i en tråd och jag gillar inte att vänta :)

Ser det så att även om jag skulle lägga lätt 1 timme per dag så ger det mer tillbaka i form av kunskapsutbyte än om jag försökt själv och gjort fel och gjort om och gjort fel alt gått utbildningar, studiecirklar inom husets alla områden.

Här får man ju kunskapen man efterfrågar.

Haft grymt mycket nytta av detta forum under min byggtid, bilar, ved, vedpannor osv :)

Just det... Inte att glömma motorsågar ;)
 
När jag renoverade huset så blev det ohälsosamt mycket tid ägnat åt detta forumet, men nu är jag bara in och kikar lite snabbt ibland och kanske skriver något irriterande inlägg.
 
  • Gilla
D09
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.