Undrar om det finns någon som har internättradio? tänker skaffa o ha denna på altanen. För att där lyssna på radiokanaler, sportify och andra webbradiokanaler. Ska vara trådlös såklart till husets nätverk. Tacksam för tipps. Är inte ute efter någon dockningsstation till telefonen.
 
Har denna sedan några år tillbaks, funkar fin fint.
 
Vi har också den, gillar den men å andra sidan så har vi aldrig haft någon annan heller.
 
Har en liknande, Logitech Squeezebox boom. Har fungerat mycket bra (i köket)
 
Ok, det var en squeezebox jag menade också. Jag tyckte det såg precis likadan ut så jag trodde det var samma. My bad.
 
Observera att squeezebox numera är nedlagt av Logitech. Dom har bara ue radio nu (som är i princip samma produkt till dubbla priset) och på diverse forum spekuleras det vilt i om inte Logitech kommer lägga ner det också. Har själv squeezebox radio och hade gärna byggt ut systemet med mer produkter inom det men tyvärr har Logitech alltså valt att sluta med dessa.
 
Glöm inte kolla upp sonos. Fick låna en och tyckte det var riktigt bra. Känns som en riktig kvalitetsprodukt till skillnad från Logitech (i vanlig ordning subjektivt, men ändå. Förvånadsvärt bra ljud.
 
Det stora problemet med Logitech och deras multi-rom jämfört med Sonos tycker inte jag så mycket rör funktioner och kvalité. En mycket större fråga är hur seriösa Och fokuserade Logitech är i ämnet. Man hade en rätt bra serie, men blev sämre med tiden. För ett år sedan packade man helt ihop och behöll bara Smart Radio under nytt brand.

Själv håller jag på att byta över till Sonos successivt. Synd för jag var väldigt nöjd med mina Touch annars.
 
  • Gilla
Nyfniken
  • Laddar…
Har en Sonos play 5 sen ett par veckor, otroligt nöjd, lättskött.
 
Har också ett gäng ett gäng Squeezeboxmaskiner som jag är jättenöjd med. Dock är det ju oroväckande att dom inte supportas längre.
En stor fördel med Squeezebox jämfört med Sonos är att dom har inbyggd display och att dom kan skötas utan fjärr (touch- eller fysiska knappar på apparaten).
Vad folk än må tycka så är det inte smidigt att behöva dra upp sin telefon varje gång man vill slå på, byta låt, ändra volym etc.
Dom har även "riktiga" ir-fjärrkontroller, så man kan använda sin multifjärr för att dra igång hela systemet.

Ska jag gå över till Sonos får det nog bli med en dedikerad surfplatta vid varje enhet (borde ju räcka med billigast möjliga Denver-modell eller liknande).
 
Kan man inte sköta sitt Sonos system med valfritt antal telefoner och surfplattor? Den enskilda "fjärrisen" är väl inte kopplad till någon specifik enhet i huset....eller.....jag vet inte ??
 
Jo en enhet räcker. De enheter du ansluter kan styra alla komponenter.
 
MB77 skrev:
Har denna sedan några år tillbaks, funkar fin fint.
Samma här och givetvis med batteripacket så den blir bärbar på ett trovärdigt vis :)
Kunde säkert varit både bättre och sämre i menyerna men den skrålar ur sig nån form av oljud när man tycker man behöver det.
 
Nimajneb skrev:
Kan man inte sköta sitt Sonos system med valfritt antal telefoner och surfplattor? Den enskilda "fjärrisen" är väl inte kopplad till någon specifik enhet i huset....eller.....jag vet inte ??
Man kan göra så, men det är ju inte rätt. Men man kan ha det så sålänge ;-)

Det jag menar är att det är omständligt att använda sin telefon för att göra simpla uppgifter.
Att ta upp telefonen, starta en app, välja zon, välja vad man ska lyssna på osv tar betydligt längre tid än att trycka på en fysisk knapp på spelaren, som direkt börjar spela det som den är konfigurerad till (Squeezebox Radio tex, har ett antal "favoritknappar").

Att jag vill ha en surfplatta per spelare är för att få en display och en "kontrollenhet" i varje zon.
 
magnusj skrev:
Man kan göra så, men det är ju inte rätt. Men man kan ha det så sålänge ;-)

Det jag menar är att det är omständligt att använda sin telefon för att göra simpla uppgifter.
Att ta upp telefonen, starta en app, välja zon, välja vad man ska lyssna på osv tar betydligt längre tid än att trycka på en fysisk knapp på spelaren, som direkt börjar spela det som den är konfigurerad till (Squeezebox Radio tex, har ett antal "favoritknappar").

Att jag vill ha en surfplatta per spelare är för att få en display och en "kontrollenhet" i varje zon.
Samma sak går att applicera på harmony-fjärrkontroller som Logitech vill lägga ner/sälja. Dom påstår att mobiltelefonerna kommer ta över denna funktion men jag är tveksam. Som sagt, vem vill ta fram sin mobil så snart man skall byta kanal?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.