D09
KnockOnWood skrev:
Jag har som kvällsnöje läst igenom din tråd om motorsågen :)

Eftersom jag själv inte är någon motormänniska måste jag säga att jag är full av beundran över din uthållighet!
Du ger inte upp, fick mig att tänka på den här killen: [länk]

Hoppas att du får igång den snart, så sambon kan parkera bilen.
Men samtidigt blir det väl lite tomt utan det dagliga mecket ;)

PS
Kom ihåg att du lovat att köpa skyddsbyxor. Finns billiga på Jula.
Ha ha ett löfte är ett löfte ;)

På måndag börjar pappaledigheten, det inviger man med besök på jula :)

Inga farliga priser och man får bara hoppas på att dom skyddar det dom ska. Blir lite mörkrädd när man läser om de olika skadorna och får väl erkänna att jag haft tur hittills som klarat mig från kast etc samtidigt så vet jag att kan jag skada mig på något så kommer jag nog göra det förr eller senare ;)

en gåva ärvd av morfar he he

Ps. Farsan ville ta hem sågen och göra ett försök men sa till han att nu är det en principsak att den ska gå igång, han garva bara.
 
Redigerat:
Har fortsatt med "Operation Garden".
Steg 1 är avklarat sedan tidigare. Plattor nedanför altan och framför lekstugan.
Steg 2 innebär slipning och målning av trädgårdsmöbler. Vi köpte begagnade möbler förra året. Jag var redan då tveksam till arbete som var utfört. Färgen kändes på något vis - fel. Jag hade rätt, men är inte ledsen för det! Med hjälp av vattenslangen har jag nästan fått möblerna trärena. Tack för ett uselt underarbete och dålig färg! Nu behöver jag en högtryckstvätt för det sista i hörnen. Wunderbar att slippa slipa och skrapa! Jag är lycklig som en tornado på en camping plats!
 
Satt upp krokar och linor i nya torkställningen. Funderade på att leta upp lämplig gyttjepöl och rulla runt i. Svinaktigt, javisst, men... bara för att. Gick in och kollade på Ernst istället.
 
Putsat hålkäl och spacklat lite väggar.
 
Har idag äntligen fått tummen ur och gjort en lista över återstående moment i husbygget.
Med ett försök till tidsuppskattning och prioritet.

Listan slutar på 312 timmar, och då har jag inte med sådant småkrafs som fönsterfoder och golvsocklar.
Faktiskt bara 21 olika punkter.

Men jag har alltid haft svårt att göra tidsuppskattningar.
Vad sägs om 40 timmar för ett hönshus och 40 timmar för en förstukvist?
Lite lågt räknat va?

Men det är kul att ha en lista att bocka av på i alla fall :)
 
D09
Inget tyvärr, lägga ungar och meka med sambons bil, fortsatte med motorsågen tills sambon jagade in mig igen...
 
Städat en lada...fy fn vad med skräp. Sedan har jag haft en grannfejd. Grannen tyckte att en lämplig väg med åkgräsklipparen var över min tomt. Det tyckte INTE jag.... :)
 
Totem skrev:
Grannen tyckte att en lämplig väg med åkgräsklipparen var över min tomt. Det tyckte INTE jag.... :)
Klippte han inte åt dig?
 
Mikael_L
Köpt hem lite mer trallvirke så altanen kanske någon gång kan bli klar.
Sen jävlades jag lite med lång fasadplugg in i kantbalken, men gav upp efter några försök och jag började istället grilla en halv laxsida. Detta gick betydligt bättre.
Och med lite klyftpotatis och ett par glas vitt vin så var de tidigare problem som bortblåsta. Jag hoppas de fortfarande är borta imorgon när jag vaknar. :)
grill-lax.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Börjat snickra grunden till nya redskapsskjulet.
Haft bra hjälp av ölpasset från Hultafors :beer:
 
  • 1372450097492.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Blindnit
  • Laddar…
Haft taklagsfest!!!!!!

Dom Litauiska byggjobbarna verkade uppskatta den 7%-iga älgölen samt Utö-brännvin :)
Jag var länge övertygad om att det rörde sig om språkförbristning när de förklarade att huset invaderats av en fårskock häromdan (detta är tätbebyggt område). Tills de visade upp mobilfoton (tydligen rymt från en gård några kilometer därifrån). Stort jubel uppstod också när min provisoriska stol (bestående av en bygglåda) brakade samman och vi var tre pers som plötsligt låg på marken. Vi enades om att huset förhoppningsvis håller bättre kvalitet :)

Dagens tips: att öva lite språk via google translate gör underverk för den sociala stämningen!
 
  • Gilla
namor och 4 till
  • Laddar…
Spacklat, slipat, spacklat, slipat...
Lite latexfog i hörnen.
Grundmålat väggarna och första strykningen i taket.
 
Burit ner öl och vin i källaren.
 
D09
Snickrat på vedboden, inhandlat sågarkläder och nu barnpassning :)
 
ullberg
D09 skrev:
...inhandlat sågarkläder...
Jaså, tar äran för frugans jobb också ;)

Men bra att de blev köpta iaf.
 
  • Gilla
D09
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.