Jag önskar köpa en gängsäkringscentral med minst 5x3 säkringar, max 37 cm bred. Alternstivt två st med 3x3 säkringar, max 37 cm sammanlagd bredd. Centralen skall ha separat jord och nollskena.
 
Eldon 3x6
Kostar ca 2500 ink.moms om man köper en ny...
Men borde finnas begagnad hos din lokala elektriker.
 
Min lokale elektriker har tyvärr slut på lagret. Det är tyvärr även en kostnadsfråga, så nya centraler för fem lakan är inte aktuellt. Sen är jag lite skeptisk till det nyproducerade i största allmänhet, så jag skulle föredra porslinssäkringar. Hela anläggningen är genomgången och skyddsjordad, bara jfb som fattas.
 
ullberg
Jag ska kolla mått på mina utbytta (som sparades på inrådan av elektriker), satt ingen JFB i dessa så jag måste kolla att skenorna går att separera också, återkommer.

/U
 
Montera en automatcentral med hager. Vad ska centralen försörja?
 
ullberg
B: 360 H:300, inte perfekta bilder då det är trångt och inte finns belysning i förrådet (hmm behöver jag en central kanske? ;) )

ImageUploadedByByggahus.se1372358090.018507.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

ImageUploadedByByggahus.se1372358110.946079.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Finns även en 3x2 utökning (syns till vänster). Jag provade inte att separera nolla och jord, men kan inte tänka att det skulle vara problem att ta bort det blecket.
 
Är det bredd 36 cm när den sitter monterad som den ska? För på bilderna står den väl på högkant?
 
Kolla återvinningsstationen, brukar ligga massor i elskroten.. :)
 
ullberg
Japp, den är 360 bred yttermått plåten som den "ska" sitta, dvs det som ser ut som höjden i bilden.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.