En mycket trevlig ung man undrade om ville ha prisuppgift på sten till uppfarten. Nej tack, vi ska ha grus sa jag. Vill du ha pris på det? Nej tack, vi tar det nästa år. Något annat ni vill ha gjort på huset? Nej tack, vi gör det mesta själva.

Från plattsättare till allmän hantverkare. Same Same,
 
Redigerat:
Jag skulle också tacka nej!
 
T
Irländska resande folk (pikeys) är rätta benämningen. Kan jämföras med "tattare" i Sverige.

Först startade dom med att sätta plattor på uppfarter sedan avancerade dom till asfaltering. Allt dom gör är fusk, underlag och för tunn asfalt m.m.

Ställer sina husvagnar och bilar på parkeringar vid köpcentrum och stör allmänheten samt skräpar ner, polisen är maktlösa. Kommer varje sommar......
 
  • Gilla
sj6
  • Laddar…
De utför gärna inbrott med har jag hört. "Här har vi en som inte ens är hemma och vill ha asfalt. Great success!"
 
Morsan ringde och sa att det var 4 st unga "män" utanför som ville "laga" hennes trappa samt stenlägga gräset framför hennes hus. Sa till henne att låsa dörren och att jag skulle vara där inom 10 min.
Mycket riktigt stod deras bil framför huset med 1 st i bilen och 2 st ringde på dörren samt en svartmuskig pajas stod med handen på garageportens handtag.
Klev ur och frågade vad dom sysslade med och fick till svar att tanten i huset hade gett dom i uppdrag att mura om trappan... I helvete heller sa jag och bad dom avlägsna sig... vilket dom faktiskt gjorde.
Fortfarande förbannad... borde ha sparkat dom så dom landade långt långt söderut
 
  • Gilla
Elektriker08 och 2 till
  • Laddar…
Samma varje år. Det är bara att tacka nej, så drar de vidare.

Det stora problemet är inte att de ringer på dörren utan att de skitar ner något fruktansvärt på de platser där de slår läger. Högar med mänsklig avföring och skräp för flera månader är väl mer eller mindre standard.

Kommunen brukar städa upp och jag får betala via skattsedeln.
 
  • Gilla
sj6
  • Laddar…
Jag fick besök av engelsktalande hantverkare förra året som ville tvätta taket. Är det också samma problematik kring det som med stensättarna/asfaltsläggarna?
 
pelpet skrev:
Jag fick besök av engelsktalande hantverkare förra året som ville tvätta taket. Är det också samma problematik kring det som med stensättarna/asfaltsläggarna?
Det är samma människor så problemen lär vara desamma oavsett.
 
  • Gilla
sj6
  • Laddar…
M
Ngn bonde i Hölö som för ett par år sedan fick problem med att de slog upp sina husvagnar etc på hans mark och vägrade att lämna området.

Han fick då för sig att det var hög tid att gödsla just det området och kopplade på dyngspridare på traktorn...
http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=htysk893DiI
 
  • Gilla
BeGe
  • Laddar…
pelpet skrev:
Jag fick besök av engelsktalande hantverkare förra året som ville tvätta taket. Är det också samma problematik kring det som med stensättarna/asfaltsläggarna?
Du känner att du behöver fråga?
 
ja kallas för pikeys i uk. är rumänska zigenare från irland. har en viss slang när de snackar. köp aldrig!!!!!. från dom. visar ofta upp äkta varor först, men blåser dom med kineskrams.ofta jobbiga på vägar, post, mm små ställen där inte finns mycket folk som reagerar. stor varning.
 
T
bigbula skrev:
ja kallas för pikeys i uk. är rumänska zigenare från irland. har en viss slang när de snackar. köp aldrig!!!!!. från dom. visar ofta upp äkta varor först, men blåser dom med kineskrams.ofta jobbiga på vägar, post, mm små ställen där inte finns mycket folk som reagerar. stor varning.
Stämmer att dom är ifrån Irland men det är inte zigenare: http://en.wikipedia.org/wiki/Pikey
 
glömde en sak de har gemsamt med araber. mycket rädda för stora hundar. har du typ rottweiler, schäfer eller liknande sitter du rätt säkert. men igen, ha ingen kontakt. blir lurad. mycket påstridiga, tyvärr hittar dom ofta äldre ärliga människor. de skickar ofta ut yngre som sonderar först.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.