D
Mattias_Jo1 skrev:
Har Danske bank har inte upplevt några problem.
Då kanske du tillhör Danske Banks målgrupp? Inget bolån, inget sparande och har inte något emot höga avgifter? :wow: Eller så har du helt enkelt inte drabbats än (lån med lång bindningstid och inget sparande och van vid avgifter).
 
Har Danske Bank sedan några år och har tidigare haft små problem med internetbanksinloggningen. Så dock inte längre. Tycker det funkar bra nu och tycker det funkar bättre nu när man bara behöver kodboxen en gång och sen klarar sig med pinkoden. Däremot funkar inloggningen inte alls med Firefox, är "tvungen" att använda Explorer (har inte provat något tredje alternativ...)

Tyvärr har jag lite speciella lån på min stuga så jag har svårt att hitta en annan bank som vill ta över lånen just nu. Dock är det inte mer än ca 500.000 jag har så det spelar kanske inte så stor roll att det är lite hög ränta, just nu 2,8%. Däremot har jag ett blancolån på strax under 200.000 med 7,1% och det känns lite högt. Ska försöka lägga det någon annanstans.
Avgifterna har jag faktiskt inte funderat över alls. Kanske dags att kolla upp det....
 
P
Mattias_Jo1 skrev:
Har Danske bank har inte upplevt några problem.
Använder du Internetbanken och aldrig haft problem? vadå jobbar du på DB?

Nu är det inte så där jätteenkelt att byta bank när man har en del fasta lån.
Nordea är inte något alternativ. Dom brände sina chanser när dom först glömde bort att berätta att dom hade något som dom kallar överbryggningskonto efter sista husförsäljningen för att kunna ha vinstpengarna stående ett kort tag innan vi hade hittat något nytt och sen att dom helt var totalt oflexibla och ointresserade vid renoveringen av huset fast vi hade lagt hela vinsten i nya huset. Då var DanskeBank som var flexibla

Men detta med DB massa avgifter hit och dit. Såg att man hade lagt en avgift på automatiskt återkommande överföringar till andra banker... :x och sen att dom inte kan få till Internetbanken. Mobilappen funkar inte den alltid heller. Och sen senast så var det nya bankkortet som strula. Chipet på kortet funkade inte och kortet ville inte ta min pinkod fast jag hade haft samma i flera år så kortet låstes och sen antyder dom i helpdesk'en att jag kanske hade glömt bort den...... Visst precis som jag får ett nytt kort med samma pin så glömmer jag pinkoden.. jovisst
Sen är det lite med privatpensions problem.

Nä... det är just summan av allt trubbel som gör mig förbannad och bara vill byta bank. Gräset är säkert grönare hos någon annan bank (ett tag) men sen blir det bara blaha.. Måste säga att Nordea skötte sig bra fram till sista husförsäljningen men precis innan så blev det just ett sånt kontaktpersons-byte. Han som var innan var iskall... Han satte mäklaren och byggentreprenören duktigt på plats när dom inte hade avvecklat hela husområdet's byggkredit utan det satt på vår fastighet och försökte sen sälja tomt/hus till oss... Då blev det fart i byxorna hos dom..

Men nu vet jag inte vad man ska gå till.
Som jag sa så har jag en del fasta lån och dom kostar att flytta nu. Ska man börja flytta med att börja med lönekonton etc.. Det kan bli dubbla "kontoavgifter".. Just detta gör att man nästan blir livägen... grrr... man kanske skulle börja med att ha pengarna i madrassen...
 
P
F-n vad jag hatar DB.. Nu var det dags att uppgradera Java igen....
 
Snailman
fimpade db när de började ta avgifter, hade dem bara som nödbank, hade väl 70k hos dem men man skulle väl ha det tiodubbla för att slippa avgift, får se om jag orkar skaffa nåt konto på handelsbanken istället...

Har swedbank nu med en massa avgifter, men orkar inte byta bank helt, då jag har en massa autobetalningar och autogiro
 
Autogiro är enklast att flytta (nya banken sköter det). Det är värre med e-faktura av någon skum anledning. Dom måste man flytta själv vilket är lite meck.
 
D
Snailman skrev:
fimpade db när de började ta avgifter, hade dem bara som nödbank, hade väl 70k hos dem men man skulle väl ha det tiodubbla för att slippa avgift
Det hjälper inte med det tiodubbla heller. Hade betydligt mer än så hos dem, men då klagade de på att jag hade för mycket sparande hos dem, så de tjänade inga pengar. Erbjöd mig att flytta dem till någon annan, men de var inte nöjda med det heller, så de vet helt enkelt inte vad de vill.
 
  • Gilla
Stefan Bengtsson
  • Laddar…
Snailman
DIY_freak skrev:
Det hjälper inte med det tiodubbla heller. Hade betydligt mer än så hos dem, men då klagade de på att jag hade för mycket sparande hos dem, så de tjänade inga pengar. Erbjöd mig att flytta dem till någon annan, men de var inte nöjda med det heller, så de vet helt enkelt inte vad de vill.
Det var nog bara i danmark man hade ett minsta insatt belopp på ca 700k för att slippa betala avgift för kontot..
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.