Funderar över hur långt 3 GB räcker? Har en tillfällig uppkoppling och betalade 90:- för 3GB i 30 dar. Efter fyra dagar vill comviq att jag laddar på igen?! Är det möjligt att göra av med den mängden på två iPads och några få timmar med laptop? Ren surf och något lite Spotify, inga filmer eller så.
 
Det är nog möjligt. Sen ligger väl prylarna och uppdaterar sig kanske, några "gratis" Mb där med.
 
Youtube i HD förbrukar 3 Gb på tre timmar, så med två iPads och en laptop, så är det inga problem att göra slut på det under fyra dagar. De som i mitt tycke har bäst överföringskapacitet är Tre, 100 Gb kostar 299 kr.
 
Laptopen uppdaterade en del eftersom den inte varit igång, och just det, den stationära testades ju också, där var det rätt mycket!
Får väl inse att det går åt, vi är ju lediga och slösurfar en del.
Så hur kan man kapa kostnaden? Väntar på Telias support, tredje arbetsdagen i morgon efter att bredbandet la ner på midsommarafton! Typiskt. De ställde upp med ett mobilt bredband men det snodde dottern :)
Hon har också märkt av begränsningarna, vi är ju bortskämda med fibern.
 
Windows update är det absolut vanligaste orsaken till hög dataförbrukning, gå in och ändra inställningar från automatiskt till att du ska bli notifierad om uppdateringarna och välja själv vad som ska installeras.
 
Om ni har förbrukat 3GB på 4 dagr så är det någon form av streamad media som är orsaken.
Visst kan en uppdatering av den större varianten ta upp mot 100MB, men merparten ligger på den lägre MB-nivån.
Även en halvdålig förbindelse med många omsändningar kan ge större datamängder i överföring.
 
Om man har stora mängder offlinelåtar i Spotify och appen plötsligt får för sig att synka om alltihop kan det bli mycket data. Vet inte om deras app har blivit smartare på sistone men tidigare hände det rätt ofta att den ville ladda ner allting på nytt vid omsynkning.
 
Jag körde upp ca 0.5GB med Spotify på en kväll. Normal kvalitet. Är den satt på hög kvalitet och adderar lite Youtube i HD, lite klipp på aftonbladet, Expressen osv så lär 3GB inte räcka långt.
 
Börjar förstå detta nu, det har säkert gått åt som ni säger här :/
Kunde tankat 20Gb för samma pris som 2x3Gb, jaja, man lär sig nåt nytt hela tiden...
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.