Hur mycket den extra isoleringen gör beror bland annat på om den befintliga isoleringen fyller ut trossbotten eller ej. Om den fyller ut dåligt så kan i sämsta fall fall luft blåsa in vid väggen och kyla hela golvet.

Fyller den ut bra så borde det bli varmare.

Hur fixa dålig utfyllnad? Riv upp golvet!
Men det kanske finns enklare sätt också, men jag kan inte komma på något just nu.

/s
 
Om det är möjligt, så knippsa bort golvsockeln och köp/låna en regelsökare för att leta på var golvbjälkarna sitter. När du konstaterat var bjälkarna finns, borrar du ca 8 mm hål ( två hål c/c 300) mellan varje bjälke där golvsockeln sedan ska spikas tillbaka. Ta sedan och spraya i en skvätt vatten (fogskum expanderar med luftens fuktighet, och inuti ett bjälklag brukar det vara mycket torrt om det är spån) i varje hål samt spruta i lite fogskum som då tätar upp golvdraget mellan yttervägg och bjälklag. Det gör inte så mycket om isoleringen inte tätar fullt upp mitt under golvet, det är draget och luftens rörelse som kyler. Som ni vet så blir det inte varmare av isolering. Det är luften som isolerar, men isoleringens uppgift är att hindra luftens rörelse. Undrar om jag förstod själv vad jag skrev? Måste nog gå och lägga mig. :-/
Tartan
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.