Hej där
Är det någon som har tips på någon bra husmodell med fem sovrum? Gärna 1,5 plans med förhöjt väggliv eller 2 plans. ca. 150-170 kvm. Max 2 miljoner.
Tack på förhand!

 
Med det priset skulle jag tittat på 1,5-planshusen hos Hjältevadshus, Älvsbyhus, Smålandsvillan eller LB-hus. ;)
 
I ett 1½-planshus är det ju nästan alltid 3 sovrum uppe. Så alla planlösningar med 2 sovrum nere fyller ju det kriteriet. Och det är många!

Jag har sagt det förut men jag kommer inte att säga det igen (tror jag!) för jag börjar känna mig tjatig nu... Men man kan titta på alla husföretags olika planlösningar och utifrån det eller de man tycker bäst om göra en egen variant som i stort sett vem som helst kan bygga, undantaget de med lägst pris som inte kundanpassar planlösningar alls. Hos många husföretag hör det till ovanligheterna att en kund tar ett kataloghus utan att ändra något!
 
Carisma skrev:
Med det priset skulle jag tittat på 1,5-planshusen hos Hjältevadshus, Älvsbyhus, Smålandsvillan eller LB-hus.  ;)
Krav: Ej krypgrund...

Önskemål: fyra sovrum på övervåningen.
 
Titta på www.kungshus.se
Där har vi hittat vårat hus "Sandö" dom har även ett jättefint 2 planshus "kungsholm"
Lämnade in bygglovet för en vecka sen och går nu och väntar på att få sätta igång :D
Lycka till!!!!
 
Krav: Ej krypgrund...
LB-hus har inte krypgrund...! :cool:
 
ClaesHelena skrev:
ett jättefint 2 planshus "kungsholm"
Ja det såg verkligen fint ut. Tack för tipset, hur ligger de prismässigt?
 
Carisma skrev:
Krav: Ej krypgrund...
LB-hus har inte krypgrund...!  :cool:
Jag vet, har faktiskt tittat på nya Ugglan 159 som verkar ok, skulle dock gärna vilja ha förhöjt väggliv.
 
Hejsan ! Har varit inne på A-hus och hittat en bra planlösning på ett hus som heter ekenäs nu var vi på husknuten i Gbg och hittade ytterkigare en hustillverkare som hade ungför samma planlösning som heter Kungshus hus typ SANDÖ.

Är det någon som har några erfarenheter om denna hustillverkare?

// Joakim
 


Krav: Ej krypgrund...


Varför inte krypgrund???? Är det inte bra?

Madde
 
DrSnuggles:

Varför vill ni ha förhöjt väggliv? JVi har precis startat våra bygga hus tankar så vi vill gärna veta allt. Som tex vad det kan vara för fördelar med ett förhöjt vägg liv.

(Vi har också kikat lite på Ugglan 159, visst är detett fint hus!?)
 
Hej Baggio. Fördelen med förhöjt väggliv är att övervåningen känns större, du slipper mycket av snedtaket.
Fast nu är vi inne på ett enplans istället, så man vet aldrig.
Annars så tycker jag att Ugglan 159 är mycket hus för pengarna.
 
Byggavillvi skrev:
Krav: Ej krypgrund...


Varför inte krypgrund???? Är det inte bra?

Madde

Nä det är inte så bra, kan lätt bli fukt och du får en känsla av att undervåningen är en övervåningen, golvet kan svaja lite.
 
Quote from Byggavillvi on Yesterday at 18:43:


Krav: Ej krypgrund...


Varför inte krypgrund???? Är det inte bra?

Madde



Nä det är inte så bra, kan lätt bli fukt och du får en känsla av att undervåningen är en övervåningen, golvet kan svaja lite.

Allting är relativt. En bra uppförd krypgrund är bra, likaväl som en bra gjuten platta är bra...
Sök här på forumet så hittar ni lite mer info.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.