Jag håller på att renovera min lägenhet och skulle vilja få bästa tänkbara ljussättning innan jag målar, tapetserar och inreder färdigt. Har du möjligtvis någon erfarenhet/ kan tipsa mig om någon duktig en?
Stort tack på förhand!
 
Kolla med din lokala teater. Det finns oftast någon duktigt ljusperson som kan ställa upp med goda råd till en mycket rimlig ersättning.
 
Bättre sent än aldrig...

Många välsorterade belysningsbutiker (typ Ljusexperten) har personal som kan göra hembesök och sedan hjälpa dig ta fram ett förslag.
Man brukar då få hembesök och ca 2 tim konsultation...
Brukar hjälp gott på väggen.
 
En duktig elfirma! Vi elektriker kan mer än att bara koppla vägguttag!

//Patrik
 
  • Gilla
PAF och 1 till
  • Laddar…
Dra hem programmet dialux och pilla lite med det om du har tid. De flesta fabrikanter av armaturer har ljusfiler till vardera armatur de säljer och hittar man inte exakt det man ska ha så kan man använda sig av likvärdiga.
Dialux är lite småkrångligt men man gör det hela i 3-D och får fram exakt hur många lux man har på varje yta.......eller anlita någon om du känner att du har råd.
 
Patrik_Hed skrev:
En duktig elfirma! Vi elektriker kan mer än att bara koppla vägguttag!

//Patrik
Ja, det är ju sant rent generellt men just ljusdesign och räkna ut det ultimata är det bara ett fåtal som finns och hitta rätt firma som har en sådan är nog så krångligt (vi som intresserat oss osv för annat än "bara" koppla hamnar till slut bakom en dator :p)
 
  • Gilla
Patrik_Hed
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.