Skulle vilja fixa till mina handtag på badrumsdörren. Verkar som tidigare boende har ryckt bort plasten på dessa:


Går det att köpa sådana plaststycken någonstans?


Om inte, går det att köpa nya handtag utan att behöva byta låskolven?

Bifogar en bild:


dorr.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Tacksam för svar!
 
Det du söker heter "Dörrtrycke".

Den där modellen kan du kanske hitta på Blocket. Enklast är att byta ut handtaget, pinnen som går genom dörren (fyrkantig) och plattan med fyra skruvar. Nackdelen är att du kommer få ett stort märke där plattan har suttit.
 
  • Gilla
papayagirl
  • Laddar…
Loppis, en dag på återvinningsstationen, kanske någon på BH har ett gammalt trycke/dörr om du skriver ner färg, längd, tjocklek. Sitter det gängor längst ut på handtaget så skall även en "mutter" dit.
 
  • Gilla
papayagirl
  • Laddar…
Kolla på byggfabriken.se
 
Tack för svar, lite närmare målet nu när jag vet att det heter "dörrtrycke" :)

Inga gängor, 6cm långt och 7x7mm är fyrkanten. Färger som jag kan tänka mig är svart/vitt/grått.

Om någon här får nys på ett sådant så hojta gärna till!
 
xibeca skrev:
Kolla på byggfabriken.se
Kollade in där, men de säljer bara kompletta "trycken" där vad jag kunde se. Skulle vilja nosa rätt på bara plastbiten som saknas!
 
papayagirl skrev:
Kollade in där, men de säljer bara kompletta "trycken" där vad jag kunde se. Skulle vilja nosa rätt på bara plastbiten som saknas!
Det blir nog lite knepigt att hitta en med rätt djupt och dimension på hålet...
 
Det finns ingen lös plast att köpa.
Gå in till en låssmed och köp nytt trycke det finns 2 modeller med olika form på plasten.
Tror priset ligger på ca 120-150kr för endast trycket så det är inga stora summor.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.